شناسهٔ خبر: 66700886 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آموزش مجازی هلال احمر به بیش از ۳ میلیون نفر/ حضور سالانه ۱ میلیون نفر در آموزش‌های حضوری

مدیرکل آموزش‌های همگانی جمعیت هلال‌احمر از حضور بیش از ۳ میلیون نفر در دوره‌های آموزش مجازی جمعیت هلال‌احمر خبر داد.

صاحب‌خبر -

نواب شمس‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه برابر قانون مدیریت بحران کشور، مسئولیت آموزش همگانی در برابر سوانح و حوادث بر عهده جمعیت هلال احمر قرار گرفته است، گفت:‌ در همین راستا نیز از تمام ظرفیت‌ها برای آموزش به مردم بهره گرفته شده است، استفاده از بستر اینترنت و آموزش آنلاین، خانه‌های هلال، حضور در پادگان‌ها و مدارس و مراکز آموزشی، آموزش در شعب و ... از جمله این موارد است.

وی آموزش را از مهم‌ترین اجزای آمادگی و پیشگیری و کاهش خطر و همچنین مدیریت بحران خواند و گفت: این آموزش است که می‌تواند نیروها و مردم و گروه‌های مختلف را تربیت و برای مواجهه با حوادث و سوانح آماده کند، در کنار آن برگزاری مانورها نیز موجب می‌شود که این آموزش‌ها تکرار و به نوعی برای مردم یادآوری شود.

شمس‌پور با بیان اینکه آموزش همگانی، وظیفه اصلی و همیشگی جمعیت هلال‌احمر ، گفقت: یکی از فعالیت‌های اصلی نهضت ۱۵۰ساله بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر، آموزش از جمله آموزش کمک‌های اولیه است و جمعیت هلال‌احمر نیز باتوجه‌به تعدد سوانح و حوادث در کشورمان اعم از زلزله و سیل، چند سالی است که به بحث پیشگیری و کاهش خطر ورود جدی‌تری کرده و آمادگی برای مخاطرات را برای جامعه انجام می‌دهد.

شمس پور با اشاره به اینکه حوادث و بلاهای طبیعی در ذات طبیعت وجود دارد و باعث تکامل و رشد طبیعت می‌شود، گفت: ما برای کاهش آثار مخرب بلایای طبیعی باید یک نوع هم‌زیستی داشته باشیم و از خطرات پیش رو بکاهیم، این موضوعی است که در آموزش‌های جمعیت هلال احمر نیز به آن پرداخته می‌شود.

مدیرکل آموزش‌های همگانی جمعیت هلال‌احمر در تشریح دسته‌بندی آموزش‌های جمعیت هلال احمر، گفت: آموزش‌ها در جمعیت هلال‌احمر به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شود. آموزش‌های حضوری ما در شعب و خانه‌های هلال‌احمر و در دل محلات و مساجد ارائه می‌شود که سالانه حدود یک میلیون نفر این آموزش‌ها را فرا می‌گیرند و البته امیدواریم که همه مردم کشورمان آمادگی‌های لازم را در برابر مخاطرات طبیعی داشته باشند و اصول خود امدادی و کمکهای اولیه را فرابگیرند.

وی ادامه داد: بخش دیگری از آموزش‌های ما نیز به‌صورت مجازی ارائه می‌شود که تاکنون بیش از سه میلیون نفر در دوره‌های مجازی شرکت کردند. دسته سوم نیز آموزش‌های عمومی ماست که در هر مناسبت و فضای تجمعات مردمی نیز آموزش ایستگاهی را تدارک می‌بینیم.

شمس‌پور با بیان اینکه آموزش‌های هلال‌احمر به‌صورت رایگان ارائه می‌شود گفت: شعار ما در جمعیت هلال‌احمر، آموزش همگانی در هر زمان و هر وقت و برای همه است.

انتهای پیام

نظر شما