شناسهٔ خبر: 66700837 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ابراز نگرانی شدید آلمان از عملیات نظامی اسرائیل در رفح

وزیر امور خارجه آلمان با صدور بیانیه‌ای، بدون محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین، نسبت به عملیات نظامی این رژیم در شهر مرزی رفح ابراز نگرانی کرد.

صاحب‌خبر -

آنالنا بائربوک در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه آلمان منتشر شد گفت: «مردم آنجا (رفح) نمی دانند چه کنند و دیگر هیچ مکان امنی برای فرار ندارند. این درحالیست که حفاظت از غیرنظامیان باید بالاترین اولویت را داشته باشد.»

وی در تداوم مواضع حمایتی برلین از رژیم صهیونیستی ادعا کرد: «وضعیت فعلی نه تنها برای مردم غزه، بلکه برای امنیت اسرائیل نیز جنبه حیاتی دارد. وظیفه اساسی دولت آلمان دفاع از امنیت اسرائیل است و این به آن معنا است که باید هر اقدامی صورت گیرد تا اطمینان حاصل شود که اسرائیل خود را در این جنگ گم نخواهد کرد.»

وزیر امور خارجه آلمان در بخش دیگری عنوان کرد که در عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نباید غیرنظامیان بی‌گناه در فلسطین هدف قرار گیرند. وی هشدار داد: فقدان مکان های امن (برای مردم فلسطین)، کمبود دارو، غذا، سوخت و لوازم ضروری برای زندگی، فقط باعث رنج و نفرت می‌شود.

بائربوک همچنین بر لزوم تداوم تلاش‌های دیپلماتیک برای توقف درگیری‌ها تاکید کرد و گفت که مذاکرات درباره برقراری آتش‌بس در غزه و تلاش‌ها برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به مردم ساکن این منطقه ادامه خواهد یافت.

ابراز نگرانی شدید آلمان از عملیات نظامی اسرائیل در رفح

رژیم صهیونیستی طی هفت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

این رژیم همچنین به بهانه نابودی حماس قصد دارد تا به شهر مرزی رفح حمله کند. این مساله نگرانی بین‌المللی را برانگیخته و به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که چنین اقدامی بحران انسانی در نوار غزه را وخیم‌تر می‌کند.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن خواستار توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح شد و به سران این رژیم هشدار داد که حمله به این منطقه، روابط فی‌مابین را تضعیف می‌کند.

بورل تصریح کرد: اتحادیه اروپا از اسرائیل می خواهد که از تشدید بیشتر اوضاع وخیم انسانی در غزه خودداری و گذرگاه رفح را باز کند. اگر اسرائیل به عملیات نظامی خود در رفح ادامه دهد، به ناچار فشار زیادی بر روابط اتحادیه اروپا با اسرائیل وارد خواهد کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز ماه پیش قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه برای انتقال فوری کمک‌های بشردوستانه تصویب کرد؛ اما رژیم صهیونیستی با حمایت تمام‌قد واشنگتن این قطعنامه را نادیده گرفته است و به کشتار مردم فلسطین ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۴ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۷ هزار نفر دیگر در حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه مجروح شده‌اند.

نظر شما