شناسهٔ خبر: 66700710 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

حمید مطهری: اگر رحمان جعفری پنالتی خراب کرده من مقصرم

مربی تراکتور گفت: فوتبالی که ما بازی کردیم امروز فوتبالی شناور بود. موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم، ولی متأسفانه نتوانستیم استفاده کنیم. بارزترین آنها هم صحنه پنالتی بود. همین صحنه بار روانی روی تیم ما گذاشت.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فوتبالی: مربی تیم فوتبال تراکتور گفت: از دست رفتن پنالتی روی تیم ما بار روانی گذاشت.

 حمید مطهری پس از شکست یک بر صفر تراکتور مقابل مس رفسنجان در یک چهارم جام حذفی، اظهار داشت: قبل از هر چیز به مس رفسنجان و کادرفنی اش تبریک می‌گویم. امروز فوتبال شناوری بازی و موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریف ایجاد کردیم، اما متاسفانه نتوانستیم از فرصت‌های خود استفاده کنیم. بارزترینش هم گل نشدن پنالتی‌مان بود.

وی افزود: از دست رفتن آن پنالتی بار روانی روی تراکتور گذاشت، اما خود را جمع و جور کردیم و در شرایطی که فوتبال خود را بازی می‌کردیم روی یکی از محدود موقعیت‌های مس رفسنجان، گل را خوردیم و نتیجه را واگذار کردیم.

مربی تراکتور درمورد اینکه آیا قرار بود رحمان جعفری پنالتی‌زن تیم در بازی امشب باشد، توضیح داد: فکر می‌کنید در فوتبالی به این سطح پنالتی‌زن تیم مشخص نیست؟ در جلسه هم مشخص بود که رحمان پنالتی‌زن ما است. برای همه و حتی بازیکنان بزرگ دنیا اتفاق می‌افتد که ضربه خود را از دست بدهند. متاسفانه در حساس‌ترین بازی ما این اتفاق افتاد و اگر آن پنالتی حدود دقیقه ۷۷ گل می‌شد، می‌توانستیم خیلی راحت بازی را کنترل کرده و در ۹۰ دقیقه برنده بیرون بیاییم. خارج از آن پنالتی هم موقعیت‌های دیگری داشتیم که متاسفانه تبدیل به گل نشد. شاید قسمت اینگونه بود، اما من باز هم شکرگذار خداوند هستم.

مطهری درمورد تمرکز نداشتن تراکتوری‌ها در پنج دقیقه اول وقت اضافی با وجود بازی خوب این تیم در ۹۰ دقیقه و مهار نشدن یار حریف توسط صفا هادی در صحنه گل مس، توضیح داد: با این حرف موافق هستم. می‌توانید از بچه‌ها بپرسید که در جلسه به آن‌ها گفتم مس رفسنجان در شروع بازی و دقایق ۴۵ تا ۶۰ شرایط بهتری دارد و به بچه‌ها گفتم باید در این لحظات تمرکز بهتری داشته باشید. در شروع وقت اضافی تنبیه شدیم. البته روی صفا هادی در صحنه گل مس رفسنجان خطا اتقاق افتاد، اما نباید بازی را رها می‌کرد. با این کار یار حریف آزاد شد و خیلی راحت و مبتدیانه گل خوردیم. واقعا عذاب می‌کشم. تمام جزئیات را در جلسات گفتیم، زیرا خودم وسواس زیادی روی همه مسائل دارم. متاسفانه به دلیل تمرکز نداشتن در آن لحظات تنبیه شدیم.

وی درپاسخ به این سوال که اگر پنالتی‌زن تراکتور مشخص بود پس به چه دلیل ریکاردو آلوز قبل از رحمان جعفری قصد ضربه زدن داشت، گفت: از او سوال نکردم، اما شاید می‌خواست حس رقیب را به هم بزند. در جلسه فنی گفتیم رحمان ضربه بزند. البته در برخی تیم‌های دیگر نیز بازیکن توپ را می‌گیرد و فرد دیگری ضربه می‌زند. مثل بازی قبلی خودمان که روی پنالتی دوم گوستاوو توپ را برداشت، اما رحمان ضربه زد. کاری به جعفری هم ندارم، زیرا مقصر بیرون رفتن پنالتی او من هستم.

مربی تراکتور در واکنش به شعار هواداران علیه کادر فنی تراکتور و اینکه چه وعده‌ای برای آن‌ها دارد، گفت: وعده‌ای ندادم و پُرتلاش کارم را انجام می‌دهم. شما هم همیشه دنبال سؤال‌های بودار هستید! وعده را هم باشگاه به شما می‌دهد. چیزی که وظیفه من است صادقانه با جان و دل کار کردن است. مدل فوتبال این تیم مشخص است.

مطهری درمورد دلیل تعویض گوستاوو، عنوان کرد: تغییر تاکتیک بود. بازی‌های ما پنج روز یک بار است و نیاز داشتیم که تیم انرژی بهتری داشته باشد. دیدید که پس از تعویض‌ها هم تیم روند بهتری داشت. اگر آن توپ گل می‌شد الان همه چیز متفاوت بود.

وی درخصوص اینکه آیا آنالیزور‌های تیم به او درباره اشتباهات متعدد صفا هادی تذکر داده بودند یا خیر، گفت: آدم مشورت‌پذیری هستم و چشم‌هایم کاملاً همه چیز را رصد می‌کند. اصلاً نیاز نیست کسی بگوید. فوتبال هم بازی اشتباهات است. آن صحنه عدم تمرکز بود. الان هم پایش را به من نشان داد که خونریزی کرده، اما بازی را رها کرد. بازیکن نباید توپ را رها کند. تمام این‌ها و این باخت برای من است و هیچکدام از بازیکن‌ها مقصر نیستند.

مربی تراکتور تاکید کرد: رحمان جعفری جزو پنالتی‌زن‌های ماست. رحمان بهترین پنالتی‌زن تراکتور است. بازی قبل هم دیدید که چقدر با اعتمادبه‌نفس پنالتی زد. متأسفانه امروز این اتفاق افتاد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما