شناسهٔ خبر: 66700707 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۰: هواپیمای وزیر راه و شش نماینده که در هوا ناپدید شد

خاطرات هاشمی رفسنجانی: امروز باران خوبى داشتیم. متأسفانه هواپیماى حامل [آقای رحمان دادمان]، وزیر راه و [ترابری]و دو معاون او و شش نماینده استان گلستان در مجلس و جمعى دیگر که عازم گرگان بودند، از صبح زود ناپدید شده و تا شب خبر درستى از آن نیست. فقط نزدیک فرودگاه سارى، پیامى فرستاده که وضع هوا بد است و ناچارند یا فرود اضطرارى کنند و یا مراجعت نمایند و بالاخره آخر شب، وزارت کشور اعلام کرده که هواپیما بین کاشمر و نیشابور سقوط کرده است. پریروز در ترکیه هم هواپیمایى با ۳۷ سرنشین از نیروهاى گروه ضربت نظامى ترکیه، سقوط کرد و همه کشته شدند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

 

«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

 

۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۰: امروز باران خوبى داشتیم. متأسفانه هواپیماى حامل [آقای رحمان دادمان]، وزیر راه و [ترابری]و دو معاون او و شش نماینده استان گلستان در مجلس و جمعى دیگر که عازم گرگان بودند، از صبح زود ناپدید شده و تا شب خبر درستى از آن نیست. فقط نزدیک فرودگاه سارى، پیامى فرستاده که وضع هوا بد است و ناچارند یا فرود اضطرارى کنند و یا مراجعت نمایند و بالاخره آخر شب، وزارت کشور اعلام کرده که هواپیما بین کاشمر و نیشابور سقوط کرده است. پریروز در ترکیه هم هواپیمایى با ۳۷ سرنشین از نیروهاى گروه ضربت نظامى ترکیه، سقوط کرد و همه کشته شدند. 

در رسانه‌ها، مشاجره نمایندگان مجلس [ششم]با قوه قضاییه، انعکاس وسیعى دارد. آقاى [عباسعلی]علیزاده، رییس دادگسترى تهران، در یک سخنرانى گفته است، بعضى نمایندگان گرگ‌اند در لباس میش؛ دیروز نمایندگان هم با اهانت متقابل، خواستار عذرخواهى و نیز در نامه‌اى به آقاى [سیدمحمود هاشمی]شاهرودى، [رییس قوه قضاییه]، خواستار عزل او شدند و او امروز منکر شد که صحبت او اهانت بوده و متقابلاً از اهانت‌هاى صریح نمایندگان شکوه کرده است. 

درگیرى در فلسطین تشدید شده است. اسراییل، سوریه را تهدید کرده و هواپیماهایشان به فضاى لبنان تجاوز کرده‌اند. جمعى از سران مسیحى‌ها، دروزی‌ها و چپ‌ها از سوریه خواسته‌اند، براساس پیمان طایف، نیروهایش را به بُقاع ببرد. فشار تبلیغاتى زیادى روى سوریه است، به خاطر اظهارات بشار اسد، [رییس‌جمهور سوریه]، در مذاکره با پاپ [ژان‌پُل دوم، رهبر کاتولیک‌های جهان]که گفته است، صهیونیست‌ها از هیتلر بدترند و قاتل حضرت مسیح‌اند و به جان پیغمبر سوءقصد کرده‌اند. 

دیشب مصاحبه تلویزیونى على افشارى، از سران تُندروی [دفتر]تحکیم وحدت که در زندان است، پخش شد که اعتراف به اشتباه خود و همفکرانش کرده و پذیرفته برنامه براندازى برای استحاله نظام و تضعیف مقدسات انقلاب وآشوب داشته‌اند. رسانه‌هاى خارجى، با ادعای فشار درصدد توجیه‌اند، ولى او گفت، به خواست خودش مصاحبه شده است. اصلاح‌طلب‌ها، حالت انفعالى پیدا کرده‌اند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما