شناسهٔ خبر: 66700374 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام؛

۸۴ منطقه بحرانی آتش‌سوزی در استان شناسایی شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: بیش از ۸۴ نقطه بحرانی آتش‌سوزی با مساحت ۴۵۰ هکتار در مناطق مختلف استان توسط عوامل منابع طبیعی استان شناسایی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج، جلسه ستاد بحران و پیشگیری از اطفاء حریق با حضور فرماندار سیروان و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام، در سالن جلسات فرمانداری شهرستان سیروان برگزار شد. 

محمدباقر شریفی فرماندار سیروان در این نشست گفت: کلیه دستگاه‌های اطفاء حریق در منابع طبیعی در آماده باش کامل هستند و کلیه ادارات و سازمان‌های نظامی و انتظامی موظفند با منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: ایجاد آتش‌بر در نقاط بحرانی توسط اداره منابع طبیعی، تیغه‌زنی کنار جاده‌های اصلی توسط اداره راه باید برای مقابله با حریق در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار سیروان خواستار همکاری و هماهنگی بخش آتش‌نشانی کارخانه سیمان با اداره منابع طبیعی در خصوص حریق‌های بخش کارزان شد.

شریفی خاطرنشان کرد: هماهنگی با دهیاران روستاها در خصوص حریق احتمالی، همکاری و هماهنگی با گروه‌های همیار طبیعت در بخش کارزان و مرکزی و ارسال کلیپ‌های آموزشی در خصوص پیشگیری و اطفاء حریق به پیام‌رسان‌های سطح شهرستان توسط قسمت آموزش و ترویج اداره منابع طبیعی را از ضروریات مقابله با آتش‌سوزی احتمالی است.

وی در پایان گفت: لازم است تذکرات لازم به کشاورزان در خصوص آتش نزدن پس‌چرای مزارع توسط جهاد کشاورزی شهرستان داده شود و از ظرفیت‌های مردمی نیز در این برهه استفاده شود.

یاسم خانمحمدیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در ادامه این نشست، گفت: بیش از ۸۴ نقطه بحرانی آتش‌سوزی در مناطق مختلف استان که ۴۵۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع را شامل می‌شود، توسط عوامل منابع طبیعی استان شناسایی و با ایجاد آتش‌بر از بروز آتش‌سوزی احتمالی جلوگیری شده است.

وی افزود: بارندگی‌های سال جاری باعث افزایش رویش گیاهان در مراتع و جنگل‌های استان ایلام شده است، و با توجه به رویش مناسب عرصه‌های طبیعی و جنگلی، در فصل تابستان وجود بالگرد در سطح استان ضروری است و می‌طلبد که مدیریت بحران استان برای این موضوع مهم چاره‌اندیشی کند.

مدیرکل منابع طبیعی استان از آحاد مختلف مردم خواست از رها کردن زباله به خصوص شیشه و فلزات براق که زمینه‌ساز بروز حریق می‌شود در طبیعت پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی توسط کشاورزان جرم تلقی می‌شود و باید این قشر از جامعه در این زمینه همکاری لازم را با منابع طبیعی داشته‌باشند، سامانه ۱۵۰۴ منابع طبیعی به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگوی است و از آحاد مختلف مردم انتظار می‌رود در صورت مشاهده دود و آتش در طبیعت، موضوع را از طریق تماس با این سامانه اطلاع‌رسانی کنند.

خانمحمدیان تصریح کرد: نقش و مشارکت مردم در امر حفاظت از منابع طبیعی بسیار تأثیرگذار است و انتظار می‌رود که برای پیشگیری و اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع، مجریان طرح‌ها و بهره‌برداران منابع طبیعی، دهیاران و شورای اسلامی روستاها در مناطق بحرانی به منابع طبیعی کمک کنند.

نظر شما