شناسهٔ خبر: 66700361 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار گیلان عنوان کرد

اجرای فیبر نوری در ۵۵ شهر گیلان/ کشاورزی دانش بنیان فعال شود

طاهره رفعتی

استاندار گیلان، فیبر نوری را یکی از زیرساخت های مهم توسعه دانست و خاطرنشان کرد: گیلان در اجرای فیبر نوری جزو استان های برتر بوده و در ۵۵ شهر زیرساخت را فراهم کردیم.

صاحب‌خبر -

اسدالله عباسی امروز، ۲۷ اردیبهشت ماه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گیلان، با تاکید بر لزوم تدوین برنامه توسعه استان متناسب با اسناد بالادستی و سیاست های کلی نظام و برنامه هفتم و منویات راهبردی رهبر انقلاب، اظهار کرد: برنامه تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» با برش استانی تدوین شود و همه ظرفیت های استان را به کار گیریم.

وی با بیان اینکه باید مزیت های اقتصادی و زنجیره های ارزش راهبردی استان را شناسایی کنیم، افزود: کشاورزی و گردشگری و نساجی سه ظرفیت مهم اقتصادی استان گیلان هستند.

استاندار گیلان، با اشاره به وجود بالغ بر ۵۲۰۰ اثر میراثی تاریخی و طبیعی در استان و ثبت ملی بالغ بر ۱۲۰۰ اثر، عنوان کرد: بسیاری از استان ها ظرفیت های گردشگری گیلان را ندارند.

عباسی با بیان اینکه گیلان در تولید نخ ابریشم جایگاه خوبی دارد، اضافه کرد: احیای واحدهای راکد راهبرد کلان دولت است که در این راستا طی سال گذشته ۲۰۷ واحد صنعتی را با اخذ پروانه راه اندازی کردیم که ۷۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داشت و برای ۹۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

وی از رشد ۱۹ درصدی توسعه صنعتی گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: به دنبال سرمایه گذاری در اقتصاد دریامحور با محوریت صنعت هستیم که در این راستا، ۵۸۲ فعال اقتصادی را شناسایی و برای آنان کارت بازرگانی صادر کردیم که موجب صادرات ۸۴۱ میلیون دلاری شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه جهش تولید در اقتصاد دریامحور و دانش بنیان را در دستور کار داریم، متذکر شد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم ۶۵ شرکت دانش بنیان در گیلان داشتیم که اکنون به بیش از ۹۰ شرکت رسیده و تا پایان سال باید از ۱۳۰ شرکت عبور کند.

وی با اشاره به رتبه چهارم گیلان در جایگزینی مجوزهای کاغذی با الکترونیکی، عنوان کرد: گیلان در نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی شاخص های خوبی دارد.

عباسی خواستار مردمی سازی اقتصاد در دو بخش نخبگان و جوانان فارغ التحصیل شد و گفت: پارک علم و فناوری کشاورزی استان دانش بنیان را فعال کند و به سمت افزایش تولید و بهره وری برود.

وی فیبر نوری را یکی از زیرساخت های مهم توسعه دانست و خاطرنشان کرد: گیلان در اجرای فیبر نوری جزو استان های برتر بوده و در ۵۵ شهر زیرساخت را فراهم کردیم و آماده اجرای فیبر نوری است.

استاندار گیلان ۹۴ درصد روستاهای استان را دارای زیرساخت های اینترنت دانست و ادامه داد: تا دهه فجر این ظرفیت را صد درصد خواهیم کرد؛ زیرساخت فیبر نوری را نیز تا هفته دولت در صد درصد شهرهای گیلان فراهم می کنیم.

انتهای پیام

نظر شما