شناسهٔ خبر: 66700051 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

وزیر کار در حاشیه نشست هیأت دولت؛

نرخ بیکاری در ۷ استان زیر ۷ درصد است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری در ۷ استان زیر ۷ درصد است و دولت در کاهش نرخ بیکاری رکورد تاریخی را ثبت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سید صولت مرتضوی» امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت با بیان اینکه عزم دولت بر این است که بتوانیم نرخ بیکاری را همواره کاهش دهیم، گفت: نرخ بیکاری در ۷ استان زیر ۷ درصد است.

وی افزود: تقویت طرح های توسعه ای بنگاه های بزرگ و اجرای طرح‌های کلان اقتصادی در حوزه معدن، اقتصاد دریا محور و صنایع بالادستی نفت و گاز از جمله دلایل تحقق این امر است.

وی با بیان اینکه برای پایداری اشتغال باید به اشتغال خرد و متوسط هم توجه شود، عنوان کرد: هم اشتغال خرد خانگی و هم اشتغال متوسط در دستور کار وزارت تعاون قرار دارد و ما از از محل منابع تبصره ۲ و محل منابع بازگشتی از تبصره ۱۶ سنواتی و یک میلیارد دلاری اشتغال روستایی به ایجاد شغل کمک کردیم.

وزیر کار ادامه داد: برنامه‌ریزی ما این است که در سال ۱۴۰۳ هم از مرز یک میلیون فرصت شغلی فراتر برویم و هم اشتغال پایدار در کشور ایجاد شود.

وی اشاره کرد: حذف ضوابط دست و پا گیر هم در دستور کار دولت قرار گرفته است و خوشبختانه در کمترین زمان مجوز صادر و پیگیر می‌شود. در همه استان‌ها پیشخوان خدمت ایجاد شده است. 

مرتضوی گفت: ما بر این باور هستیم که پرداخت تسهیلات در هر حوزه از جمله حوزه مسکن، ازدواج، اشتغال و تجارت و بازرگانی و هر کجا که باشد به موضوع افزایش اشتغال کمک می‌کند.

وی افزود: البته وزارت کشور هم ساماندهی اتباع خارجی در کشور را در دستور کار قرار داده است که اگر ساماندهی و مدیریت شود بخشی از فرصت‌های شغلی بیشتر در اختیار هموطنان قرار خواهد گرفت.

وی درباره اعتبارات کالابرگ‌های الکترونیکی خاطر نشان کرد: هنوز جداول کامل نشده و قرار است که بخشی از این فرایند را به روش‌های دیگر انجام دهیم و شیوه‌های مختلف را برای کمک به دهک‌های کم‌درآمد جامعه در نظر بگیریم.

نظر شما