شناسهٔ خبر: 66699585 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توسعه شهر و رفع مشکلات مردم الویت شوراهاست

خبرگزاری صدا و سیما

آیت الله حسینی بوشهری گفت: شورا باید همه هم و غمشان توسعه عمران و رفع مشکلات مردم باشد و از هرگونه درگیری‌های سیاسی و جناحی به دور باشند.

صاحب‌خبر -

توسعه شهر و رفع مشکلات مردم الویت شوراهاست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورا باید همه هم و غمشان توسعه عمران و رفع مشکلات مردم باشد گفت : شوراها باید از هرگونه درگیری‌های سیاسی و جناحی به دور باشند.

وی شورا‌ها را منتخبان مردم و در واقع خادم مردم عنوان کرد و افزود: اعضای شورا باید در مدت مسئولیت خود با شناسایی کااستی‌ها و نواقص قانونی برای آن چاره اندیشی کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد اگر شورا‌ها بتوانند رضایت مردم را فراهم کنند قطع یقین میزان مشارکت مردم در سایر عرصه‌ها نیز افزایش یافته و امیدآفرینی در مردم موج خواهد زد.

آیت الله حسینی بوشهری واگذاری بررسی صلاحیت اعضای شورا‌ها به نمایندگان مجلس را کاری غلط و خارج شدن از ریل توصیف کرد و افزود: در رد و یا تایید صلاحیت داوطلبان شورا‌ها گاهی مسائل پشت پرده اثرگذار است که شورا‌ها را می‌تواند از سلامت و اقتدار خارج کند.

رئیس جامعه مدرسین تجدید نظر در قانون بررسی صلاحیت نمایندگان شورا‌ها را خواستار شد و گفت: امیدوارم قانونگذاران و برنامه ریزان فیلتر و جایگاه مطمئنی را برای بررسی صلاحیت نامزد‌های شورا‌ها جایگزین کنند.

وی همچنین نظارت بر کار شورا‌ها را در شرایط فعلی ضعیف دانست با اشاره به اینکه باید نظارت‌ها تقویت شود خاطرنشان کرد: نظارت بر شورا‌ها نیازمند یک بازنگری اساسی است تا بتوانیم در دوره‌های آینده شورا‌های با سلامت بیشتری را انتخاب کنیم.

وی همچنین به روسای شورا‌های شهر و روستا توصیه کرد در انتخاب مسئولین و مشاورین از افراد پاکدست متعهد توانمند استفاده کنند که دارای صلاحیت و اصالت خانوادگی و هویت دینی و اعتقادی باشند.

در این دیدار مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گزارش از فعالیت‌های انجام شده ارائه کرد و گفت: همه توان ما این است که شورا بتواند به عنوان نوکر مردم امور مردم را تسهیل کند تا بتوانیم رضایتمندی و امید آفرین امید آفرینی را در جامعه افزایش دهیم.

نظر شما