شناسهٔ خبر: 66699456 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با حضور رئیس جمهور؛

ساختمان جدید ۳۰۰ تختخوابی رازی قائمشهر افتتاح شد

با حضور رئیس جمهور؛ با حضور رئیس جمهور همزمان با افتتاح ساختمان جدید بیمارستان رازی قائم شهر، ۵۷۴ تخت بیمارستانی جدید در استان مازندران به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان مازندران، ضمن افتتاح ساختمان جدید مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی رازی شهرستان قائم شهر، ۵۷۴ تخت بیمارستانی جدید را در استان به صورت هم‌زمان و از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.

ساختمان جدید بیمارستان رازی قائمشهر از جمله طرح‌های نیمه تمام استان مازندران بود که پس از ۱۸ سال وقفه، با اهتمام دولت مردمی و با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان در فضایی به مساحت ۲۴ هزار متر مربع در ۶ طبقه و با همه امکانات تخصصی از جمله ۱۰ اتاق عمل تکمیل و تجهیز شد و با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

رئیس جمهور در حاشیه افتتاح ساختمان جدید بیمارستان رازی از بخش‌های مختلف این بیمارستان بازدید و از برخی بیماران بستری در آن نیز عیادت کرد.

بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی اطفال شمال کشور، مرکز جامع دیالیز و دانشکده دندانپزشکی بابل از جمله طرح‌های بهداشتی و درمانی استان مازندران بود که همزمان با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسیدند.

بیمارستان رازی قائم شهر یکی ازبیمارستان‌های قدیمی مازندران است که در دوره پهلوی اول دراین شهر ساخته شده ولی بدلیل قدمت زیاد، شرایط خوبی برای ارائه خدمات مناسب به بیماران این شهرستان و شهرستان‌های همجوار نداشت.

عملیات اجرایی ساخت بیمارستان رازی قائم شهر که تنها بیمارستان دولتی در این شهر است با مصوبه هئیت دولت وقت در سال ۱۳۸۷ آغاز شد اما بدلیل بی‌توجهی‌های دولت‌های گذشته سال‌ها متوقف مانده بود.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و با تامین منابع اعتباری مناسب، روند ساخت این بیمارستان جهش خوبی گرفت و نهایتا با هماهنگی لازم بین دانشگاه علوم پزشکی مازندران و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی این بیمارستان در سال ۱۴۰۲ تکمیل و آماده بهره برداری شد.

همزمان با سرعت گرفتن ساخت بیمارستان در دوسال گذشته، امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی موردنیاز هم بتدریج خریداری و تامین و وارد بیمارستان شد تا هرچه زودتر این مرکز درمانی افتتاح شود.

بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابی رازی قائم شهربا ارائه خدمات پزشکی ودرمانی سایر رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی در واقع هدیه دولت سیزدهم آقای رئیسی به مردم قائم شهر و شهرستان‌های همجوار است که برای ساخت و تجهیز آن ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی هزینه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما