شناسهٔ خبر: 66699346 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

با این دو ترفند کاربردی، عمر باتری آیفون خود را افزایش دهید

صاحب‌خبر -

اگر شما هم جزو افرادی هستید که با مشکل باتری آیفون خود مواجه هستند، می‌توانید با انجام تنها دو ترفند کاربردی عمر باتری آیفون خود را به‌طرز شگفت‌انگیزی افزایش دهید.

از نسخه 17.4 سیستم عامل iOS، کاربران آیفون می‌توانند از طریق منو سلامت باتری که به تازگی تغییر نام داده است، دسترسی بیشتری به اطلاعات باتری خود داشته باشند. درحال حاضر نه تنها می‌توانید درصد سلامت باتری خود را بررسی کنید، بلکه همچنین می‌توانید از طریق یک منوی جدید وضعیت سلامت باتری را هم مورد بررسی قرار دهید. البته در ماه‌های گذشته کابران آیفون اعلام کرده بودند که نصب آپدیت iOS 17.4 باعث کاهش عمر باتری آیفون می‌شود و در این زمینه اپل در حال رفع ایرادات است.

احتمالا شما هم با راهکارهای ساده‌ای مانند شارژ بهینه، جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی و عدم تخلیه کامل شارژ باتری آشنا هستید که می‌توانند بسیاری از مشکلات مربوط به باتری را رفع کنند. اما در کنار این روش‌ها نکات دیگری هم وجود دارند که کمتر به آنها توجه شده و می‌توانید با فعال کردن آنها عمر باتری آیفون خود را افزایش دهید.

ترفندهای کاربردی در افزایش عمر باتری آیفون

موارد مشابه این قابلیت‌ها از نسخه iOS 16 و آی‌اواس 17 وجود داشته‌اند که در نسخه‌های جدید تغییراتی یافته‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص این موارد و آشنایی با این قابلیت‌ها می‌توانید همین مطلب از سایت گجت نیوز را مطالعه کنید.

غیرفعال کردن ویجت‌های غیرضروری از صفحه قفل آیفون برای افزایش عمر باتری آیفون

تمامی ویجت‌های حاضر در صفحه قفل شما می‌توانند برنامه‌هایی را به‌طور خودکار در پس‌زمینه اجرا کرده و دائما برای آپدیت کردن اطلاعات نمایش داده شده خود، آنها را به‌کار می‌گیرند. به‌همین دلیل چنین برنامه‌هایی با فعال داشتن همیشگی ویجت‌های خود در پس‌زمینه می‌توانند شارژ باتری آیفون شما را به‌طرز قابل توجهی خالی کنند. افزایش عمر باتری آیفون افزایش عمر باتری آیفون

برای صرفه‌جویی در مصرف باتری بهترین روش در نسخه iOS 17 این است که استفاده از ویجت‌ها را در صفحه اصلی و صفحه قفل را محدود کنید. برای حذف ویجت‌ها از صفحه قفل فعلی خود در iOS 17، روی صفحه قفل خود نگهدارید و سپس Customize را انتخاب کنید. در ادامه گزینه Lock Screen را انتخاب کرده و روی کادر ویجت ضربه بزنید؛ سپس دکمه “-” را در هر ویجت بزنید تا حذف شوند.

غیرفعال کردن قابلیت ضربه هبتیک در کیبورد آیفون

کیبورد آیفون هرگز توانایی لرزش هنگام تایپ را تا iOS 16 نداشت اما از این نسخه به بعد که قابلیت بازخورد هپتیک را معرفی کرد، با فشار دادن هر کلید لرزش‌هایی را تجربه می‌کنید. با این حال، حتی خود اپل هم تاکید می‌کند که قابلیت بازخورد هبتیک نیز ممکن است بر عمر باتری تأثیر بگذارد.

اپل در صفحه پشتیبانی خود تاکید می‌کند که قابلیت هبتیک کیبورد می‌تواند عمر باتری آیفون را تحت تاثیر قرار دهد. این در حالی است که اپل مشخص نمی‌کند که این ویژگی تا چه حدی شارژ باتری را خالی می‌کند. بنابراین بهتر است اگر به فکر شارژ باتری آیفونتان هستید، بهتر است آن را غیرفعال کنید. افزایش عمر باتری آیفون افزایش عمر باتری آیفون

خوشبختانه، بازخورد لمسی هبتیک به طور پیش‌فرض فعال نیست. اما اگر خودتان آن را فعال کرده‌اید، می‌توانید از مسیر تنظیمات > صداها و لمسی > بازخورد صفحه کلید و خاموش کردن Haptic آن را غیرفعال کنید.

اپل به‌طور کلی با عرضه نسخه 17 سیستم عامل خود سعی کرده تا کاربر با دسترسی بیشتر به مدیریت مصرف باتری، بتواند تصمیم‌های آگاهانه‌ای در مورد نحوه استفاده خود از گوشی را بگیرد. امکان غیرفعال کردن ویجت‌ها موردی است که اپل برای بهینه‌سازی بیشتر دستگاه در نظر گرفته تا کاربر بتواند با غیرفعال کردن آن بر عمر باتری آیفون خود بیفزاید.

در گجت نیوز بخوانید:
سامسونگ با قابلیت جدید Battery Protection، عمر باتری گوشی‌هایش را افزایش می‌دهد راز افزایش عمر باتری گوشی های اندرویدی فاش شد؛ گزینه مخفی گوگل آیا ما عمر باتری را فدای شارژ سریع در گوشی های موبایل کرده‌ایم؟

نظر شما