شناسهٔ خبر: 66699189 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

پس از صحبت‌های عنایتی، بیانی و الهامی

سوال استقلالی‌ها: چرا از رقبای حریف قول نمی‌گیرید!

مصاحبه‌های چند وقت اخیر رقبای استقلال پیش از تقابل با این تیم، حواشی را به وجود آورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، استقلال سه هفته بسیار حساس را برای کسب عنوان قهرمانی پیش روی خود می‌بیند. آبی پوشان در صورت پیروزی در این دیدارها و بدون توجه به نتایج پرسپولیس، می‌توانند جام را بالای سر برده و دست به یک شگفتی بزرگ بزنند.

موضوعی که در هفته‌های اخیر مورد توجه اعضای این تیم و هواداران قرار گرفته، مصاحبه مربیان یا اعضای حریفان استقلال است که از انگیزه‌های بی‌پایان خود برای جدال برابر آبی‌ها سخن می‌گویند.

در جدیدترین اظهارنظر صورت گرفته، رضا عنایتی که یکی از بهترین گلزنان تاریخ استقلال نیز محسوب می‌شود، در گفت‌وگو با برنامه مجله فوتبال درخصوص تقابل با استقلال گفت: شما من را می‌شناسید، به همه قول شرف می‌دهم که تمام توان و وجودم را برای موفقیت تیمم می‌گذارم. چه زمانی که در استقلال بازی می‌کردم و چه الان که مربی هستم. من به پیکان تعهد دارم و تمام وجودم را برای موفقیت پیکان می‌گذارم.

2001654

پیش از آن نیز شاهرخ بیانی که از اسطوره‌های استقلال به‌شمار می‌رود، گفته بود: درست است که من و الهامی سابقه حضور در استقلال را داریم، اما این موضوع باعث نمی‌شود که بازی نساجی و استقلال را تحت‌الشعاع قرار دهد. ما در حال حاضر به نساجی تعهد داریم و برای موفقیت این تیم تلاش می‌کنیم. نساجی اگر نتواند از استقلال امتیاز بگیرد، به مردم قائمشهر ظلم کردیم.

2005939

ساکت الهامی نیز پس از پیروزی برابر استقلال خوزستان و درخصوص دیدار هفته بعد تیمش با استقلال تهران گفت: بعضی بازی‌ها جدولی و امتیازی نیستند و بازی شرافت است. اگر هفته آینده برابر استقلال کم بگذاریم، نامردی است. قول شرف می‌دهم که با تمام قوا بازی کنیم.

2007509

این صحبت‌ها سبب شده تا استقلالی‌ها نسبت به اظهارنظر رقبایشان آن هم از چند هفته قبل، متعجب شوند. یکی از مدیران استقلال در گفت‌وگویی که با "ورزش سه" داشت می‌گوید: برگزاری بازی جوانمردانه و به کار گرفتن تمام توان توسط حریفان استقلال در بازی‌های هفته پایانی، امری قابل ستایش است و باید روحیه جوانمردی در تمام تیم‌ها وجود داشته باشد، همانطور که پیش از این نیز در 27 هفته قبلی رقبای ما با جان و دل برای توقف استقلال و کسب امتیاز، تلاش کردند کما اینکه نمونه آن را در دو هفته اخیر دیدیم. اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که چرا این صحبت‌ها فقط پیرامون استقلال صورت می‌گیرد؟

وی گفت: پرسپولیس به عنوان رقیب مستقیم ما، باید با سه تیم دیگر روبه‌رو شود اما آیا کسی به سراغ مربیان آنها رفته است و این سوال را مطرح کند که برای متوقف کردن این تیم پاداش تعیین می‌کنید یا خیر؟ آیا کسی از اکنون سراغ حریف هفته پایانی پرسپولیس را گرفته تا از او درباره انگیزه‌هایش برای آن بازی سوال کند؟ رعایت اصول جوانمردی در بازی‌ها موضوعی است که همواره در تاریخ باشگاه استقلال مورد ستایش قرار گرفته شده ولی چرا همین سوالات را عینا از رقبای حریف ما نمی‌پرسند؟

لازم به ذکر است، این صحبت‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که این شائبه برای اعضای تیم استقلال به وجود آمده است که با وجود اینکه پرسپولیس نیز از شانس بالایی برای کسب قهرمانی برخوردار است اما با اعضای کادرفنی استقلال خوزستان، شمس آذر و مس رفسنجان که رقبای این تیم هستند، چنین مصاحبه‌هایی صورت نمی‌گیرد.

نظر شما