شناسهٔ خبر: 66698954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز خبر داد

راه‌اندازی سیستم‌های ثبت تخلف ترافیکی در اهواز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به اینکه برای افزایش سرعت سبز شدن چراغ در مسیرهای پرتردد از شناساگرهای مغناطیسی تشخیص خودرو استفاده شده است گفت: به زودی اعمال قانون برای تخلفاتی رانندگی انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الله سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: تقاطع خیابان شریعتی-رضایی به علت وقوع تصادفات گسترده به صورت موقت و تا نصب چراغ فرمان مسدود شده است، در حال حاضر مسافران باید مسیر طولانی تا تقاطع خیابان وکیلی را برای دور زدن طی کنند.

وی افزود: از این پس خیابان شهید رضایی به صورت یک طرفه و از غرب به شرق خواهد بود، در حال حاضر چراغ دو فاز با رویکرد زود قطع کننده حرکات چپ‌گرد در تقاطع اجرا شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به اینکه استفاده از تجهیزات ترافیکی با رویکرد زیباسازی شهری در دستور کار قرار دارد،، ادامه داد: در طراحی چراغ‌ها از پایه‌های مینیاتوری و که دارای زیبایی خاصی هستند با بودجه‌ی یک میلیارد تومانی در تقاطع شهید رضایی استفاده شده است علاوه بر آن از کنترل کننده هوشمند جهت فرماندهی از مرکز کنترل ترافیک استفاده شده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه جهت افزایش سرعت سبز شدن چراغ در مسیرهای پرتردد از شناساگرهای مغناطیسی تشخیص خودرو استفاده شده، توضیح داد: به زودی برای اعمال قانون برای تخلفاتی مانند عبور از چراغ قرمز، توقف روی خط عابر پیاده، نبستن کمربند ایمنی، پارک دوبل و حاشیه‌ای در نزدیکی تقاطع‌ها دوربین نظارتی نصب و راه‌اندازی می‌شود.

نظر شما