شناسهٔ خبر: 66698420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار کوهسرخ خبر داد

کوهسرخ کوهستانی در آماده‌باش/تمامی ماشین‌آلات کشاورزان و بخش خصوصی آماده کمک‌رسانی

جواد افتخاری

فرماندار کوهسرخ گفت: با توجه به اعلام صدور هشدار نارنجی توسط سازمان هواشناسی تمامی مسئولان و حتی تجهیزات بخش خصوصی نیز در آماده‌باش است.

صاحب‌خبر -

رضا رافتی در گفت و گو با ایسنا از برگزاری چندین جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور تمامی اعضاء در شهرستان خبر داد و افزود: مرخصی تمامی مدیران لغو و همه در آماده‌باش کامل هستند.

وی از صدور هشدار نارنجی توسط سازمان هواشناسی برای شهرستان کوهسرخ خبر داد و اظهار کرد: شهرستان کوهسرخ با توجه به وضعیتی کوهستانی که دارد از تمامی مسئولان و بخش‌های خصوصی خواسته شده که پای کار باشند.

فرماندار کوهسرخ افزود: با توجه به تعداد معادن قابل توجهی که در کوهسرخ فعالیت دارند از تمامی آن‌ها خواسته شده ادوات و ماشین‌آلاتشان را در آماده‌باش داشته باشند.

وی همچنین از آماده‌باش تمامی ادوات و ماشین‌آلات کشاورزان و حوزه شهری، اورژانس، آتش‌نشانی و... خبر داد و افزود: طی تماسی که با دهیاران برقرار شده خواسته‌ایم حتی‌الامکان اهالی روستاها و به همراه ادوات و ماشین‌آلات و تجهیزات را در آماده‌باش داشته باشند.

رافتی با بیان اینکه از تمامی بندهای خاکی که در بالادست شهرستان قرار دارند شخصاً بازدید شده است، تصریح کرد: برای استحکام بیشتر بندهای خاکی دستورات لازم صادر شده است تا در صورت سرریز شدن مشکلات خاصی نداشته باشیم.

وی با اعلام اینکه تمامی دستگاه‌های خدمات رسان از جمله هلال احمر، اورژانس و شرکت‌های آب، برق، گاز و تلفن تمهیدات لازم را اندیشیده‌اند، گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا در صورت وقوع سیلاب مجدد بتوانیم وضعیت را به خوبی مدیریت کنیم.

فرماندار کوهسرخ اذعان کرد: هرچند در حال حاضر تمامی راه‌های مواصلاتی باز و تردد جریان دارد و مشکل خاصی نداریم اما با توجه به اینکه شهرستان کوهسرخ منطقه‌ای ییلاقی است از شهروندان و مسافران عزیز درخواست داریم در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه قرار نگیرند و به هشدارها توجه داشته باشند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان کوهسرخ عنوان کرد: در حال حاضر در ورود و خروجی شهرستان و مسیر تفرجگاه‌ها محدودیت تردد اعمال می‌شود.

وی در ادامه با توجه به کوهستانی بودن شهرستان استقرار هلال احمر را در منطقه ضروری دانست و گفت: کوهسرخ حادثه‌خیزترین شهرستان در منطقه ترشیز است که در بسیاری از مواقع شاهد حوادث بعضاً ناگواری در این منطقه هستیم.

رافتی افزود: تاکنون پیگیری‌های بسیاری در خصوص استقرار هلال‌احمر در شهرستان صورت گرفته و حتی چند زمین معرفی شده که منتظر حضور مسئولان استانی در منطقه و بررسی‌های اولیه هستیم.

وی در ادامه امکانات شهرستان را در حد بضاعت دانست و تصریح کرد: در خصوص ادوات و ماشین‌آلات حوزه راهداری نیاز مبرم داریم که می‌طلبد مسئولان استان توجه خاصی را به شهرستان داشته باشند.

فرماندار کوهسرخ در ادامه با توجه به شرایط جوی و احتمال وقوع سیلاب و هشدارهای سطح نارنجی از شهروندان خواست تا یکشنبه از تردد غیر ضروری در سطح معابر و جاده‌ها و محورهای مواصلاتی شهرستان جدا پرهیز کنید.

انتهای پیام

نظر شما