شناسهٔ خبر: 66698281 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

وزیر فرهنگ در سالروز گرامیداشت ناوگان ۸۶ ارتش:

۲۷ اردیبهشت را در شورای فرهنگ عمومی به نام روز اقتدار نیروی دریایی ارتش ثبت کردیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گرامیداشت اولین سالگرد بازگشت سفیدپوشان ناوگان ۸۶ نیروی دریایی ارتش گفت: در نمایشگاه کتاب برای دومین بار میزبان دریادلان نیروی دریایی ارتش هستیم. سال گذشته در بدو بازگشت‌شان و امسال در سالگرد و بزرگداشت این اقدام غرورآفرین و تاریخ‌ساز در خدمتشان هستیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی افزود: بحمدالله امیر ایرانی فرمانده موفقی هستند و این تاریخ‌سازی در دوره ایشان شکل گرفت. این افتخار را داشتیم در شورای فرهنگ عمومی این نامگذاری را در تقویم به ثبت رسانیم.

وی تصریح کرد: نیروی دریایی در طول حیات پرافتخار خودش کم افتخار خلق نکرده و در ماه‌های نخست دوران دفاع مقدس اقتدار دریادلان ما تمام قدرت دریایی‌شان از بین رفت، در خلیج فارس و مقابله با استکبار و در همه بخش‌های دریایی خصوصا اقتصاد دریایی ما حامی و یاور قدرتمند بوده‌اند و هستند.

اسماعیلی ادامه داد: اکثر کاروان‌های دریایی دچار مشکل دزدان دریایی می‌شدند و می‌شوند اما اقتصاد دریایی ما به پشتوانه این سفیدپوشان دلیر دارای امنیت است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: این افتخار بزرگ برای کسی متصور نبود. ۸ ماه دریانوردی بدون توقف و ثبت رکوردی بی‌نظیر را در بلندای قدرت‌های محدود جهانی قرار داد. این روحیه توانستن را که امام راحل ما بنیان آن را نهادند که ایرانی و زنان و مردان این سرزمین قادرند تمام موفقیت‌ها را نصیب خودشان کنند. در حالی‌که پیش از آن در دوران قاجاریه و پهلوی وابستگی‌هایی ناشی از مدیران نالایق وجود داشت اما در بخش‌های مختلف، انقلاب اسلامی همه ناممکن‌ها را ممکن کرد و امروز موفقیت‌های بزرگی اتفاق افتاد.

وزیر فرهنگ افزود: شب عملیات وعده صادق برای همیشه ثبت شد که اتکا به امپراطوری نظامی دنیا بوده و ده‌ها کشور سپر دفاعی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرد و ایران اعلام کرده قصد تنبیه رژیم صهیونیستی را دارد و همه آماده بودند و جلوی چشم همه جهانیان نشان دادند که قدرت رژیم صهیونیستی پوشالی است. نسل‌های آینده از این روزها از شب وعده صادق و ۲۷ اردیبهشت یاد خواهند کرد و قصه‌ها می‌گویند و می‌خوانند و به آن می‌بالند. این خاصیت تاریخ‌سازی است.

وی تاکید کرد: از همه شما سفیدپوشان تشکر می‌کنیم. حس غرور را در ملت شکل دادید. امیدواریم این غرورآفرینی‌ها و تاریخ‌سازی ها ادامه داشته باشد و در حوزه‌های فرهنگی و هنری و رسانه‌ای برای روایت دقیق این حماسه ها در خدمت شما خواهیم بود.

نظر شما