شناسهٔ خبر: 66698189 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پیش بینی خرید تضمینی ۲۵۰ هزار تن گندم در استان قزوین 

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش بینی کرد: در سال جاری بیش از ۲۵۰ هزار تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شود.  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش بینی کرد: در سال جاری بیش از ۲۵۰ هزار تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی راه انجام در این باره اظهارداشت:  در سال جاری بیش از ۲۵۰ هزار تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری می شود که پیش بینی می شود هشت هزار تن کلزا نیز در سال جاری از مزارع استان برداشت شود که آمادگی لازم برای ‏خرید تضمینی این میزان محصول گندم و کلرا وجود دارد.‏

وی بیان کرد: به منظور خرید ‏تضمینی محصولات کشاورزی استراتژیک استان شامل گندم و کلزا در سال جاری ۲۴ مرکز در استان پیش بینی و ‏اقدامات لازم جهت آمادگی این مراکز انجام شده است‎.‎

راه انجام تصریح کرد: خرید تضمینی گندم و کلزا از کشاورزان استان از نیمه خرداد ماه آغاز شده و تا اواخر شهریورماه ‏ادامه دارد.

پیش بینی خرید تضمینی ۲۵۰ هزار تن گندم در استان قزوین 

این مدیرگفت: مراکز خرید پیش بینی شده شامل ۲۰ مرکز برای خرید تضمینی گندم و چهار مرکز برای ‏خرید تضمینی کلزاست.

وی یادآورشد: دولت با هدف حمایت از کشاورزان و در راستای حفظ امنیت غذایی، محصولات کشاورزی راهبردی را بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری می کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: در سال زراعی جاری ۱۶۰هزار هکتار از اراضی ‏کشاورزی استان به زیرکشت گندم رفته که از این ‏میزان حدود ۴۷ هزارهکتار گندم آبی و حدود ۱۱۳ هزار هکتار گندم ‏دیم و همچنین سه هزار ۶۰۰ هکتار نیز به کشت کلزا اختصاص دارد.

انتهای پیام

نظر شما