شناسهٔ خبر: 66698033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار اصفهان در اختتامیه جشنواره شیخ‌بهایی؛

زیرساخت‌های اصفهان در مسیر توسعه دانش‌بنیان‌ها و گردشگری است

اصفهان -استاندار اصفهان گفت: براساس سند آمایش استان اصفهان، توسعه این استان بر مبنای اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری برنامه‌ریزی شده و زیرساخت‌ها نیز در همین مسیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا مرتضوی عصر امروز پنج‌شنبه در اختتامیه هجدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی اظهار کرد: برخود می‌بالیم که با میزبانی شرکت‌های فن‌آفرین سبب تعامل بیشتر بین سرمایه‌گداران و فن‌آفرینان در جشنواره شیخ‌بهایی شده‌ایم.

وی افزود: باید در توسعه علم و فناوری کشور به نحوی نقش ایفا کنیم که توان رقابت و در میدان ماندن و پیروز شدن را در عرصه‌های مختلف اقتصادی داشته باشیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: هرچه دستاوردهای دانش‌بنیان از پیچیدگی فناوری بیشتری برخوردار باشد حضور بلامنازع ما در جهان بیشتر تضمین خواهد شد.

وی تاکید کرد: اتفاق و مأموریتی که جشنواره فن‌آفرینی شیخ‌بهایی به عنوان عمیق‌ترین و ریشه‌دارترین جشنواره فناوری کشور به عهده دارد، ایجاد فصای تعامل بین فن‌آفرینان و توجه به استعداد، مبترکان و محققان برای این عرصه است.

مرتضوی با تاکید بر اینکه اقتصاد آینده مبتنی بر حرکت با دانش و دانایی است، خاطرنشان کرد: بدون توجه به این ضرورت امروز دنیای اقتصاد و تلاش صرف در مسیر گذشته به دنبال فعالیت اقتصادی کافی نیست و باید نگاه‌های عالمانه پژوهشگران و فن‌افرینان را در راه ارتقا و بهره‌وری هرچه بیشتر مدنظر قرار دهیم.

وی با تاکید بر لزوم پشتیبانی از فن‌آفرینان و نوآوران، اضافه کرد: ورود سرمایه‌گذاران حرکت‌ها در مسیر توسعه را تسریع می‌بخشد؛ در کنار این امر باید دولتمردان نیز به نحو ویژه‌تر نگاه‌ها را به سمت جشنواره‌هایی نظیر شیخ‌بهایی سوق دهند.

وی تصریح کرد: براساس سند آمایش استان اصفهان، توسعه این استان بر مبنای اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری برنامه‌ریزی شده و زیرساخت‌ها نیز در همین مسیر است

استاندار اصفهان گفت: رویدادهایی مانند جایزه بین‌المللی مصطفی، اجلاس علوم و فنون، جایزه ملی فناوری نکست و جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی با همین نگاه در اصفهان تعریف، میزبانی و دنبال می‌شود.

نظر شما