شناسهٔ خبر: 66697913 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحصن دانشجویی در دانشگاه تورنتوی کانادا درحمایت از فلسطین

دانشجویان معترض خواستارتوقف نسل کشی در غزه و افشای روابط دانشگاه با اسرائیل و قطع هرگونه سرمایه گذاری در شرکتهای اسرائیلی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، برخی ازفارغ التحصیلان دانشگاه تورنتو برای ابراز همبستگی با معترضان هوادار فلسطینی در اقدامی نمادین روابط شان را با دانشگاه قطع کردند.  سازمان دهندگان با صراحت اعلام کردند اگر تعهدی برای برآورده شدن خواسته هایشان سپرده نشود اشغال محوطه دانشگاه ادامه خواهد داشت.

سازمان دهندگان اردوی اعتراضی در نشست خبری درباره گفتگوها با دانشگاه گفتند پیشرفت چندانی به دست نیامده است.

اردوی اعتراضی هم اکنون هفته دومش را پشت سر می گذارد و معترضان از خواسته هایشان کوتاه نیامدند آنها خواهان افشای روابط دانشگاه با اسرائیل هستند و از دانشگاه می خواهند هرگونه سرمایه گذاری در شرکتهای اسرائیلی را متوقف کنند. معترضان همچنین از دانشگاه خواسته اند کلیه روابط علمی و آموزشی خود را با دانشگاه های اسرائیل قطع کند.

 دانشگاه در عوض پیشنهاد داده کارگروه ویژه ای تشکیل بدهد تا مطالبات دانشجویان را در خصوص افشاگری و توقف سرمایه گذاری در شرکت های اسرائیلی را مورد بررسی قرار بدهد.

 اما سازمان دهندگان جنبش اعتراضی می گویند چنین وعده ای کارساز نیست

 دانشگاه گفته تا وقتی که اردوی اعتراضی مسالمت آمیز باشد کاری به کارشان ندارد اما معترضان روی حرفشان ایستاده اند و مهلت زمانی تازه ای برای مدیریت دانشگاه تعیین کرده اند تا خواسته هایشان برآورده شود.

 

<div id="video-display-embed-code_11120964"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4236086/11120964?width=600&height=335"></script></div>

نظر شما