شناسهٔ خبر: 66697877 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

رحیم‌پور ازغدی:

نیمی از مساجد کشور امام جماعت ندارد و تعطیل است/ آموزش و پرورش را به دشمن بدهید؛ از همین مدارس صد هزار نیروی انتحاری علیه ما می‌سازند!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:هم اکنون نصف مساجد امام جماعت ندارد و تعطیل است. اگر این مساجد را در اختیار دشمن قرار دهیم، با همین‌ها کشور را می‌گیرند!

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش سرشبکه‌های هیأت و تشکل‌های دینی با عنوان «میان‌داران جهاد ۳» که امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران برگزار شد، گفت: اگر هیأت‌ها، مداحی‌ها و شعر‌ها و آیین‌ها نبودند، همان بلایی که سر همه ادیان قبلی و سایر مذاهب اسلامی آمد، بر سر معارف و یاد‌ها و خاطرات این مکتب هم می‌آمد.
 
وی افزود: اگر عزای امام حسین (ع) نبود در این هزار سال، به همه فهمانده بودند که حسین بن علی کسالتی داشت و نتوانست حج را تمام کند و بین راه هم سکته کرد. این خون را تاکنون هزاران بار شسته بودند. این اشک‌ها و ذکر اهل بیت (ع) نگذاشت تاریخ تحریف شود و خون سیدالشهداء (ع) را محو کنند.
 
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه نه اسلام و به طور خاص شیعه یک فرقه و مذهب در گوشه‌ای از عالم بین همه مذاهب نیست، ابراز کرد: اکنون با چشمان خود معجزه را در سطح جهان می‌بینیم. قبلا به شوخی می‌گفتند کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم حالا این اتفاق در حال رخ دادن است.

راهپیمایی‌های میلیونی در بیش از ۴۰۰ دانشگاه آمریکا در مقابل کاخ سفید و کنگره علیه اسرائیل برگزار می‌کنند. به غیر از ایران هیچ جای دنیا مرگ بر اسرائیل و آمریکا نمی‌گفتند و پرچم آمریکا را آتش نمی‌زدند، اما امروز در ۱۲۰ کشور جهان شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند و پرچم آمریکا را حتی در خود کشور آمریکا آتش می‌زنند. 
 
وی تصریح کرد: در سه کشور به زبان فارسی شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند، چیزی که ما در خواب شب هم نمی‌دیدیم!
 
رحیم‌پور ازغدی گفت: شیعه به یک مکتب جهانی تبدیل شده است. دوست و دشمن و اقشار بی‌طرف نیز نسبت به مکتب تشیع حساس شده‌اند و مناسک و عقاید ما توسط دشمن زیرذره‌بین قرار گرفته است. امروز دیگر تشیع یک فرقه نیست. فعال‌ترین و حساس‌ترین مذهب و مکتب در جهان است. در جنگ غزه فقط شیعیان از کشور‌های ایران، عراق، لبنان و یمن به فلسطین کمک کردند. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هیأت و تشکل‌های دینی با تشکیل یک اندیشکده بزرگ به بررسی این موضوع بپردازد که چگونه می‌توان از مذهب و مکتب اهل بیت (ع) و الگو‌های آن در برابر تحریف دشمن و حماقت دوستان نادان محافظت کرد.
 
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نسل جدید که با موبایل، فیلم‌ها و ... سر و کار دارند، ضریب هوشی و اطلاعات عمومی بیشتری از دوره ما دارند و حتی بعضی از بچه‌های ابتدایی عقلشان هم از ما بیشتر است! اضافه کرد: نسل جدید با تمام رسانه‌های جهان در ارتباط هستند و فیلم‌های سینمایی ۷۲ ملت را می‌بینند و موسیقی‌های آن‌ها را گوش می‌کنند و با دیدگاه‌ها و ادیان آن‌ها آشنایی دارند.
رحیم‌پور ازغدی گفت: در اوایل انقلاب و زمان جنگ مساجد فعال بودند. هر مسجد در هر محله حداقل ۷۰ تا ۱۰۰ نوجوان و جوان فعال داشت. شب‌ها دور هم جمع می‌شدند. در بسیج ساماندهی می‌شدند. در دوره‌های ورزشی و مذهبی و تفریحی شرکت می‌کردند. 
 
وی افزود: مسجد محل ما در بالاشهر و اعیان‌نشین مشهد بود. در دوران جنگ این مسجد ۴۰ شهید تقدیم کرد و چند نفر از آنان نیز ترور شدند.
 
وی افزود: هم اکنون نصف مساجد امام جماعت ندارد و تعطیل است. مسجد را بدون برنامه می‌سازند. بقیه هم فقط برای اقامه نماز باز و بسته می‌شود. اگر این مساجد را در اختیار دشمن قرار دهیم، با همین‌ها کشور را می‌گیرند! آموزش و پرورش را به دشمن بدهید ببینید چه کار می‌کنند. از همین مدارس صد هزار نیروی انتحاری علیه ما می‌سازند!

نظر شما