شناسهٔ خبر: 66697844 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از گلخانه ۸ هزار متری دارکلای چمستان

وزیر جهاد کشاورزی امروز از گلخانه ۸ هزار متری دارکلای چمستان بازدید و بر گسترش این طرح ها تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، محمدعلی نیکبخت صبح امروز در دومین سفر هیات دولت به استان مازندران با حضور در شهرستان نور بهمراه مسئولان شهرستان ضمن بازدید از طرح گلخانه‌ای همیشک در دارکلای چمستان عنوان کرد: احداث شهرک‌های گلخانه‌ای محور توسعه شهرستان نور و استان مازندران هستند.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه خاطرنشان کرد: حمایت از طرح‌های گلخانه‌ای مهمترین برنامه اقتصادی دولت در بخش کشاورزی است و شهرک گلخانه‌ای می‌تواند علاوه بر تأمین محصولات مورد نیاز مردم، در جذب گردشگر نیز نقش به سزایی ایفا کند.

نیکبخت در ادامه افزود: ایجاد شهرک‌های گلخانه ای، گامی مثبت در راستای اهداف رشد تولید است و باید حمایت‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

در این بازدید کارآفرین موفق شهرستان نور عنوان کرد: اگر حمایت‌های لازم صورت بگیرد هم افزایش تولید خواهیم داشت و اشتغالزایی بیشتر برای مردم منطقه صورت می‌پذیرد.

گفتنی است گلخانه همیشک توسط مهندس ابراهیمی که از جوانان کارآفرین موفق در حوزه کشاورزی شهرستان نور است در فضایی ۸ هزار و ۲۴۰ متری احداث شد که کار تکثیر و تولید گل در فضای ۴ هزار متری انجام می‌شود.

ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه گلخانه یک شغل پر دردسر ولی عاشقانه است گفت: من و همسرم تمام سرمایه خود را در کار احداث این گلخانه گذاشتیم و پشیمان هم نیستیم، چون به این شغل علاقمندیم.

این کارآفرین بیان کرد: در حال حاضر در این گلخانه ۱۰ نفر بصورت مستقیم از مردم بومی منطقه مشغول بکار هستند و ۷ تا ۸ نوع گل آپارتمانی معروف در اینجا تولید و تکثیر می‌شود که اگر حمایت‌های لازم در این زمینه صورت گیرد کل این فضا را به گلخانه اختصاص میدهیم و اینگونه هم تولید را افزایش می‌دهیم و هم می‌توانیم ایجاد اشتغالزایی جدید برای مردم منطقه داشته باشیم.

ابراهیمی افزود: خوشبختانه در بحث فروش گل مشکلی نداریم و گل‌های استان‌های خراسان رضوی، استان مرکزی و محلات، اصفهان، کیش و یزد را تامین میکنیم و آمادگی صادرات گل به خارج از کشور را هم داریم.

این کارآفرین جوان در پایان ضمن تقدیر از همه مسئولانی که در زمان احداث این پروژه گلخانه‌ای نقش داشتند بر لزوم توجه ویژه در صنعت کشاورزی و گلخانه‌ای تاکید کرد.

نظر شما