شناسهٔ خبر: 66697123 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز عملیات ساخت نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی نهبندان

عملیات ساخت نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در روستای سید مراد نهبندان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

آغاز عملیات ساخت نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی نهبندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، نماینده شهرستانهای نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در این آیین از قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: امیدواریم احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی سنگ بنای تولید انرژی‌های تجدید پذیر شود و خراسان جنوبی را به قطب های تولید انرژی های تجدید پذیر تبدیل خواهد کرد.

نخعی با انتقاد از قطع و سهمیه بندی برق برای چاه های کشاورزی گفت: دولت در موضوع مدیریت برق چاههای کشاورزی این استان را متفاوت ببیند چرا که در خراسان جنوبی تولید برق از مصرف بیشتر است.

جعفری سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری از در دست اجرا بودن تولید ۲۰۵ مگاوات برق از انرژی های تجدید پذیر در برنامه هفتم در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: تاکنون ۵۹ مگاوات در مرحله تزریق است که در شهرستان نهبندان ۱۱۰ مگاوات برق خورشیدی تولید خواهد شد.

مرادی سرپرست فرمانداری نهبندان هم گفت: در حال حاضر در شهرستان نهبندان توسط نیروگاه کوچک مقیاس ۱۹۰ کیلووات برق تولید می شود.

سرمایه گذاری طرح ساخت نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی ۳۰۰ میلیارد تومان است که با تولید ۱۰ مگاوات برق به صنعت برق و گاز کشور کمک خواهد کرد.

تولید این نیروگاه ۲۲.۵ میلیون کیلووات ساعت معادل مصرف ۱۱۲ هزار خانوار در ماه است که ۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

نظر شما