شناسهٔ خبر: 66697102 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

به همت انتشارات فرهنگستان هنر منتشر شد؛

کتاب «جامعه شناسی استعاره لنز انتقادی در عکاسی هنری ایران» منتشر شد

انتشارات فرهنگستان هنر برای نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران کتاب «جامعه‌شناسی استعاره لنز انتقادی در عکاسی هنری ایران» را منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا انتشارات فرهنگستان هنر برای نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران کتاب «جامعه‌شناسی استعاره لنز انتقادی در عکاسی هنری ایران» به قلم حامد طاهری‌کیا را در ۲۳۴ صفحه منتشر کرد.

حامد طاهری‌کیا که عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی وتمدنی است این کتاب را در فصولی با نام سیاست‌گذاری فرهنگی و سویه‌های آن، هنرهای تجسمی در روزهای پساانقلابی، گفتمان‌های سیاسی و سیاست‌های فرهنگی حمایت از هنرهای تجسمی، وضعیت تاریخی میدان عکاسی ایران و عکاسی هنری، تولید هنرمند آوانگارد یا تربیت هنرمند معاصر: نگرشی نظری به آموزش عالی هنر در ایران و نظام آموزش عالی و میدان عکاسی هنر تنظیم کرده است.

این کتاب از ۵ بخش تشکیل شده است و در هرکدام از بخش‌ها موقعیتی بررسی می‌شود که از پی آن، زوایای پیوندخوردگی میدان عکاسی هنری با موقعیت اجتماعی بررسی می‌شود. هرکدام از بخش‌ها شامل مفاهیم تحلیلی‌ای است که درنهایت، نقشه‌ای از روابط شکل دهنده وضعیت میدان عکاسی هنری ایران در تنیدگی با وضعیت اجتماعی را ترسیم می‌کند.

کتاب حاضر سعی دارد. این کتاب سعی دارد در بخش‌های تاریخ شکل‌گیری میدان عکاسی هنری در ایران، نقش اقتصاد هنر و گالری‌ها و وضعیت نظام آموزشی عالی عکاسی هنری به پرسش‌هایی پاسخ دهد. طراحی جلد این کتاب را محمدمهدی رادمهر انجام داده است.

نظر شما