شناسهٔ خبر: 66696774 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همزمان با گرامیداشت روز جهانی موزه‌ها:

بازدید رایگان از موزه‌ها، پایگاه‌ها و مکان های فرهنگی تاریخی همدان 

همزمان با گرامیداشت روز جهانی موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی ۲۹ اردیبهشت ماه، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش این اداره‌کل در استان همدان برای عموم رایگان خواهد بود.

صاحب‌خبر -

بازدید رایگان از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حمیدرضا حیدری افزود: عموم مردم می‌توانند از این اماکن به صورت رایگان بازدید داشته باشند.

او تصریح کرد: میراث‌فرهنگی ارتقاء دانش و سواد میراثی جامعه، معرفی بهتر و بیشتر میراث‌فرهنگی از طریق رسانه‌ها، جلب همکاری بیشتر نخبگان، انجمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد و بهره‌گیری از فرصت به‌دست آمده برای بیان خدمات و عملکرد است که در این راستا برگزاری بیش از ۳۱ عنوان برنامه فرهنگی برای هفته میراث‌فرهنگی در استان همدان پیش بینی شده است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی در استان همدان برای تمام گروه‌های سنی و اقشار جامعه از جمله کودکان، نوجوان، خانواده، سالمندان در نظر گرفته شده است و عموم مردم می‌توانند در برنامه‌های فرهنگی هفته میراث‌فرهنگی شرکت داشته باشند.

حمیدرضا حیدری افزود: نمایش نسخ خطی، بازدید اصحاب رسانه از قلعه یزدگرد ملایر، برپایی ایستگاه قصه گویی با مضمون امام رضا (ع) افتتاح خانه خانه بوم‌گردی در روستای کلبه حصاری کبودراهنگ، رونمایی از مسجمه بابطاهر در روز بزرگداشت این شاعر و عارف بزرگ از جمله برنامه‌های فرهنگی در این هفته است. 

او تصریح کرد: حضور در مدارس و اجرای تور رایگان بازدید موزه‌ها برای کودکان، تجلیل از فعالان و خادمین میراث‌فرهنگی، نقالی و شاهنامه خوانی در کاروانسرای فرسفج و موزه لطفعلیان، بازدید رایگان عموم مردم از موزه‌ها از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها در استان همدان است.

نظر شما