شناسهٔ خبر: 66696502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه کرمانشاه:

آینده استان کرمانشاه در عرصه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی بسیار روشن است

امام جمعه کرمانشاه گفت: به صورت قاطع عرض می‌کنم که آینده استان کرمانشاه در عرصه‌های دینی، فرهنگی، اقتصادی، معیشت و اشتغال بسیار روشن است و به‌زودی شاهد خواهید بود که بیکاری استان به صفر خواهد رسید و رایزنی‌های بسیاری در این زمینه داشته‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب الله غفوری امروز _ پنجشنبه بیست و هفتم اردیبهشت _ در جلسه طلاب و فضلای استان کرمانشاه که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه دارای مردمی کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر است و این نکته را از روی اعتقاد قلبی بیان می‌کنم.

وی افزود: استان ما دچار برخی عقب‌افتادگی‌ها بوده و ریشه تمام این مشکلات، در مسائل فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: مهم‌ترین عرصه حضور روحانیت، مسجد است؛ اما متأسفانه شرایط مطلوبی در این موضوع نداریم و در مجالس ختم نیز شاهد مسائلی هستیم که در شأن مردم و جامعه نیست.

وی ادامه داد: امروز حضور جوانان در مساجد کم‌رنگ بوده و حتی شاهد تعطیلی برخی مساجد در برخی روستاها می‌باشیم و این مسائل باید تغییر کرده و اصلاح شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری خاطرنشان کرد: حضور روحانیت در مدارس آموزش و پرورش مایه دلگرمی است؛ چراکه حساس‌ترین مکان که کودک و نوجوان در آن حضور دارند، آموزش‌وپرورش بوده و مصادیق موفقی از روحانیت را می‌توان نام برد که مایه افتخار هستند.

وی ابراز داشت: ریشه آسیب‌های اجتماعی به مسائل فرهنگی بر می‌گردد و حضور قوی، روشنگر و هدایتگر روحانیت در استان کرمانشاه از نان شب واجب‌تر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه مطرح کرد: مسؤولیت ما نسبت به مردم و جامعه سنگین است و با وجود زیرساخت و امکاناتی که برای تبلیغ وجود دارد، روز قیامت از ما سوال خواهد شد و باید پاسخگو باشیم.

وی اظهار داشت: کرمانشاه باید ده‌برابر مساجد موجود، مسجد داشته باشد و باید نهضت احیای مساجد موجود و نهضت مسجد سازی راه‌اندازی گردد که بحمدالله این نهضت آغاز شده و در حال جذب امکانات برای این مهم هستیم.

حوزه علمیه استان کرمانشاه دارای ظرفیت بسیار بالایی است

حجت‌الاسلام غفوری ابراز داشت: حوزه علمیه استان کرمانشاه دارای ظرفیت بسیار بالایی است و با مطالعاتی که داشتیم، ظرفیت مناسبی برای جذب نوجوانان و جوانان استان کرمانشاه به حوزه وجود دارد.

وی اذعان کرد: تقاضای ما از فضلا و روحانیون مقیم قم این است که حضور پررنگ‌تری در استان داشته و نسبت به تکلیف شرعی که بر گردن ماست، دقت بیشتری داشته باشیم.

امام جمعه کرمانشاه عنوان کرد: باید ارتباط خود را با مردم بسیار بیشتر کرده و در این مسئله تفاوتی بین شیعه و اهل‌سنت نیست و زمینه برای حضور روحانیت فراهم است.

وی تأکید کرد: به صورت قاطع عرض می‌کنم که آینده استان کرمانشاه در عرصه‌های دینی، فرهنگی، اقتصادی، معیشت و اشتغال بسیار روشن است و به‌زودی شاهد خواهید بود که بیکاری استان به صفر خواهد رسید و رایزنی‌های بسیاری در این زمینه داشته‌ایم.

حجت‌الاسلام غفوری در پایان ابراز داشت: امروز پنج رشته تخصصی در حوزه علمیه استان کرمانشاه وجود داشته و فضلا می‌توانند در کنار هجرت و تبلیغ، به تحصیل خود نیز ادامه دهند.

نظر شما