شناسهٔ خبر: 66696463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایجاد ۱۱۲ گروه جهادی برای حل مشکلات عشایری کرمان

۳۴ برنامه همزمان باهفته بسیج عشایری با شعار محوری

صاحب‌خبر -
 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان ، اجرای طرحهایی در مناطق عشایری، حمایت از تولیدات عشایری، برگزاری همایش سران ایلات و طوایف، پیش‌بینی نمایشگاه مد و لباس عشایر و رونمايي از کتاب زندگی سردار شهید احمد سلیمانی و.... از برنامه های هفته گراميداشت بسیج عشایری است.

مسئول بسیج عشایری استان کرمان درنشست خبری که به مناسبت سالروز تشکیل بسیج عشایری برگزار شد ؛گفت : بعد از پیروزی انقلاب با شروع دفاع مقدس هم جامعه عشایری با حضور پرشور خود ۱۲۰۰شهید را تقدیم اسلام کردند که گل سر سبد این شهدا شهید سلیمانی است.

سرهنگ سیاری افزود:عشایر، قشر تولیدکننده با کمترین هزینه و بالاترین بازدهی و پرچمدار امنیت غذایی در کشور هستند که ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور را تأمین می‌کنند اما معیشت آنان باید از تک محصولی خارج شود تا در ابعاد مختلف درآمدزایی کنند و امسال اولویت در زمینه تولید گیاهان دارویی است.

وی با اشاره به سازماندهی بیش از ۳۰۰ پایگاه بسیج عشایری در استان  افزود: بیش از ۴۰ هزار نفر بسیجی در این پایگاه‌ها فعالیت می کنند و ۱۱۲ گروه جهادی ساماندهی شده است.

 هفته بسیج عشایری از ۲۷ اردیبهشت تا ۲ خرداد ادامه دارد و شعار محوری این هفته، عشایر جهش تولید، پیشرو در مشارکت است .

 

<div id="video-display-embed-code_11120894"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4236020/11120894?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما