به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ علیرضا عباسزاده امروز_پنجشنبه بیست و هفتم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهارکرد: این قطعه واقع در حد فاصل آرین شهر تا سه راهی روم، سختترین قطعه در طول مسیر با توجه به حجم تونل و پلهاست.
وی با اشاره به آغاز عملیات انفجاری قطعه ۱۸ راه آهن زاهدان – بیرجند - مشهد، بیان کرد: عملیات انفجاری در قطعه ۱۸ از این نظر اهمیت دارد که این قطعه جزو بخشهای سخت کار است و از مسیر کوهستان عبور میکند.
معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: در این قطعه حدود ۱۰ کیلومتر مسیر ریل از دل کوه عبور میکند که باید انفجار کوه صورت گیرد و بیشترین حجم تعداد تونل و پل را خواهیم داشت.
وی گفت: امیدواریم بتوانیم براساس برنامه زمان بندی شده در طول دو سال آینده عملیات زیرسازی قطعه راه آهن شرق کشور در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی را به اتمام برسانیم.
عباس زاده افزود: طول مسیر ریلی زاهدان - بیرجند - مشهد ۹۱۰ کیلومتر است که از این مقدار ۴۳۲ کیلومتر آن در ۱۳ قطعه در جغرافیای استان خراسان جنوبی قرار دارد که تمام قطعات آن پیمانکاران فعال شوند.
عباسزاده طرح ریلی زاهدان - بیرجند - مشهد را جزو پنج طرح زیرساختی اولویت دار وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: تأمین منابع مالی این پروژه از محل تهاتر نفتی انجام میشود که با فروش محمولههای نفتی این اقدام انجام شده که باید پیمانکاران حوزه سرزمینی استان با سرعت بیشتر و توان عملیات بالایی تلاش خود را بکارگیرند تا جذب حداکثری منابع را داشته باشند.
با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد
آغاز عملیات خاکبرداری پروژه راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد + فیلم
عملیات انفجار و خاکبرداری قطعه ۱۸ پروژه راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی و رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی آغاز شد.
صاحبخبر -
∎
نظر شما