شناسهٔ خبر: 66696126 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نشست هم اندیشی انجمن‌های روابط عمومی با رئیس شورای اطلاع رسانی دولت

نشست هم اندیشی انجمن‌ها و تشکل های روابط‌ عمومی با رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،  سپهر خلجی در این نشست با تبریک روز روابط عمومی، از تلاشهای شبانه روزی خانواده بزرگ روابط عمومی کشور تشکر و قدردانی کرد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، فعالیت در عرصه روابط عمومی و اطلاع رسانی را مجاهدتی بزرگ توصیف کرد که  اهمیت و کارکرد این حوزه روز  به روز  نمایان‌تر می شود.

وی ضمن تبیین فعالیت های انجام شده برای ارتقاء نظام جامع ارتباطی و اطلاع رسانی دولت، نظام مسائل این حوزه را  پنج سرفصل نگرشی، سیاستی، ساختاری، فرایندی و اجرایی ذکر کرد.

سپهر خلجی انقطاع بین حوزه نظریه‌پردازی و حوزه عمل در عرصه  اجرایی  روابط عمومی را مشهود دانست و ارتباط بیشتر و موثرتر مجامع علمی، آموزشی و پژوهشی کشور با روابط عمومی‌ها را  ضروری دانست. 

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت نقش مدیران دستگاه ها در موفقیت روابط عمومی ها و فرایند ارتباطی و اطلاع رسانی دستگاه  را بسیار کلیدی و موثر دانست و بیان داشت:  بدون شک نگرش، درک و فهم یک مدیر  از  جایگاه افکار عمومی و نقش رسانه، تبلیغ و رویداد  در زیست بوم  امروز  الزام و اقتضای اصلی تحول در این عرصه است.

وی اضافه شدن «شاخص تبیین دستاوردها و اقناع افکار عمومی» در ارزیابی سالانه عملکرد دستگاه های اجرایی و انتخاب یک دستگاه برتر ملی و ۳۱ دستگاه استانی در بخش اطلاع رسانی در جشنواره شهید رجایی را نشان از اهمیت این حوزه برای رییس جمهور و دولت دانست، که در توجه دادن مدیران به این حوزه موثر است. 

خلجی با اشاره به تحولات سریع فناوری و تاثیر آن بر بهره گیری از ظرفیت های ارتباطی و  اطلاع رسانی و تغییر ذائقه و سبد مصرف رسانه ای مخاطبان، ذینفعان و گروه‌های هدف هر دستگاه، ارتقاء مهارت های شغلی و آموزش های کاربردی برای مدیران و کارشناسان روابط عمومی را الزامی اجتناب ناپذیر دانست. 

وی تصریح کرد: در همین راستا، پس از هفده سال با همکاری سازمان اداری و استخدامی عناوین آموزشی مشاغل روابط دستگاه های اجرایی به روز رسانی و ابلاغ شد و سال جاری،  برای نهضت آموزش در روابط عمومی ها برنامه ریزی شده است. 
بازنگری عناوین شغلی، تدوین شرح وظایف ،  شناسنامه و کار راه شغلی متناسب با رویکرد توجه به مهارت، توانایی، دانش، تدوین  آیین نامه صلاحیت حرفه ای مدیران و کارشناسان روابط عمومی و فراخوان دعوت از مدرسان  ارتباطات از جمله اقداماتی هست که با بهره گیری از ظرفیت استادان و خبرگان این عرصه و همکاری و اهتمام سازمان اداری و استخدامی در حال پیگیری و  تحقق است. 

خلجی حمایت از پژوهش های کاربردی در موضوعات و محورهای نظام مسائل روابط عمومی ها را  از برنامه های دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد و از همه استادان دانشگاه، صاحبنظران، پیشکسوتان و خبرگان حوزه روابط عمومی برای همکاری در  حوزه های آموزشی و پژوهشی دعوت به همکاری کرد. 

در این نشست مدیران و اعضای هیأت مدیره انجمن ها و تشکل های روابط عمومی در خصوص جایگاه روابط عمومی در دنیای امروز ، ضرورت شایسته گزینی و توجه به تخصص و مهارت در انتصاب مدیران مراکز روابط عمومی، اهمیت دوره های آموزشی برای شاغلان در روابط عمومی، ضرورت ارتقای سواد رسانه مدیران دستگاه ها و  ضرورت تحول در ساختار و جایگاه روابط عمومی در دستگاه های دولتی  به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

انتهای پیام

نظر شما