شناسهٔ خبر: 66696089 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان خبرداد؛

برگزاری ۳۲ برنامه همزمان با هفته میراث فرهنگی در زنجان

زنجان-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: همزمان با بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی ۳۲ برنامه در استان زنجان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سعید صفوی اظهار کرد: افتتاح موزه مهرانه، نشست تخصصی با مسئولان موزه‌های تخصصی، افتتاح سرای ذبیحیان، رونمایی از اشیا مرمت شده، تجلیل از خادمان و حافظان میراث فرهنگی، نشست خبری با اصحاب رسانه، آغاز مرمت چندین بنای تاریخی در سطح استان، غبارروبی از مزار شهدا، اهدا مجوز نسخ خطی، دومین رویداد تجلیل از پیشکسوتان و استادکاران مرمت گنبد سلطانیه، نشست تخصصی با موضوع باستان شناسی سلطانیه با همکاری دانشگاه آزاد ابهر، برگزاری مراسم شاهنامه‌خوانی در پایگاه جهانی گنبد سلطانیه، بررسی پرونده‌های ثبت ملی، طبیعی و… پیش‌بینی شده است.

وی افزود: چاپ و نصب بنرهای گرامی‌داشت هفته میراث‌فرهنگی و روز جهانی موزه در سطح شهر از دیگر اقداماتی است که به همین مناسبت توسط این اداره انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: موزه‌ها شناسنامه بشر هستند و ما می‌توانیم به‌واسطه اشیایی که در موزه‌ها نگهداری می‌شوند، با فرهنگ و تمدن هر قوم و ملّتی آشنا شویم. در واقع ما بدون موزه‌ها ملتی بی‌شناسنامه خواهیم بود

صفوی ادامه داد: در شهرستان‌های استان نیز برنامه‌هایی ویژه این هفته اجرا خواهد شد که پاکسازی آثار و محوطه‌های تاریخی سطح استان، برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آنلاین و حضوری آموزشی، نمایشگاه‌ها، تجلیل از مفاخر و میراث‌بانان حوزه میراث فرهنگی، تورهای آشناسازی برای دانش‌آموزان، دانشجویان، مدیران و سازمان‌های مردم نهاد از مهمترین این برنامه‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان اظهار امیدواری کرد که با اجرای این برنامه‌ها و معرفی هرچه بیشتر هفته میراث فرهنگی و موزه‌ها و اماکن تاریخی - فرهنگی در این استان، زمینه‌های حفظ و احیای بیشتر مواریث تاریخی، فرهنگی و معنوی این استان فراهم شود.

نظر شما