شناسهٔ خبر: 66695911 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

عامل حمله به مساجد لندن محاکمه می‌شود

مردی که به اقدام خرابکارانه علیه چند مسجد و کنسولگری فلسطین در لندن دست زده بود به اتهام خرابکاری نژادپرستانه در دادگاه محاکمه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از استاندارد، یک مرد پس از پاشیدن رنگ قرمز به چند مسجد، محل کسب و کار مسلمانان و محل فعالیت کنسولگری فلسطین در غرب لندن به اقدام نژادپرستانه متهم شده است.

این فرد بین 16 اکتبر و 18 نوامبر سال گذشته در 11 مورد اقدام به پاشیدن رنگ به اماکن اسلامی در همرسمیت و فولام و ایلینگ کرده بود.

کنسولگری فلسطین در هامرسمیت از جمله مکان‌هایی بود که در این حمله مورد هدف قرار گرفت و پلیس این اقدام را «ضد مسلمانان» توصیف کرد.

پلیس روز پنجشنبه اعلام کرد که جاناتان کاتان، 61 ساله، در رابطه با این حوادث متهم شده است. کاتان اهل ایلینگ در 27 نوامبر گذشته توسط پلیس دستگیر شد.

او اکنون به 11 مورد خرابکاری نژادپرستانه، یک فقره جرم نژاد پرستانه مطابق با بند 5 قانون نظم عمومی و یک فقره تخلف ذیل بند 4 قانون نظم عمومی متهم شده است. او قرار است روز جمعه (فردا 17 می) در دادگاه قضایی Uxbridge حاضر شود.

فیگو فروزان، کارآگاهی که تحقیقات را مدیریت می‌کند گفت: به ثمر رسیدن این پرونده در نتیجه کار مجدانه ماموران پلیس است که با حمایت و اطمینان‌بخشی به افراد آسیب دیده، مدارک جمع آوری کرده‌اند.

شان ویلسون، از مقامات ارشد پلیس منطقه افزود: نیروهای پلیس به طور دائم با دادستانی سلطنتی و جوامع محلی در ناحیه ایلینگ و هامرسمیت و فولهام کار کرده‌اند تا متهم این پرونده را دستگیر و محاکمه کنند.

وی افزود: این نشان می‌دهد که ما چقدر اتهامات مربوط به جنایت ناشی از نفرت علیه هر یک از جوامع خود را جدی می‌گیریم.

ویلسون تاکید کرد: در حالی که دادرسی کیفری در حال حاضر در جریان است، از جامعه می‌خواهم که از گمانه‌زنی در مورد این پرونده، به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی برای جلوگیری از هرگونه پیشداوری خودداری کنند.

انتهای پیام

نظر شما