شناسهٔ خبر: 66695874 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید بر قطع حملات به غزه در نشست سران اتحادیه عرب

در سی و سومین نشست سران کشورهای عربی در منامه پایتخت بحرین شرکت کنندگان بر قطع حملات به غزه تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  در سی و سومین نشست سران کشورهای عربی در منامه پایتخت بحرین شرکت کنندگان بر قطع حملات به غزه تاکید کردند. 

تاکید بر قطع حملات به غزه در نشست سران اتحادیه عرب تاکید بر قطع حملات به غزه در نشست سران اتحادیه عرب تاکید بر قطع حملات به غزه در نشست سران اتحادیه عرب تاکید بر قطع حملات به غزه در نشست سران اتحادیه عرب تاکید بر قطع حملات به غزه در نشست سران اتحادیه عرب تاکید بر قطع حملات به غزه در نشست سران اتحادیه عرب تاکید بر قطع حملات به غزه در نشست سران اتحادیه عرب
 
سخنان احمد ابوالغیط در نشست سران عرب و انتقاد از جنایات رژیم اشغالگر در غزه
احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب در جلسه افتتاحیه نشست سران عرب در بحرین سخنانی ایراد کرد.
وی تاکید کرد این نشست در شرایط استثنائی برگزار می‌شود. تجاوزات رژیم اسرائیل به ملت فلسطین در غزه با وحشیگری کامل حادثه تاریخی مهمی به شمار می‌رود و ملت‌های عربی خشونت‌های کوکورانه رژیم اشغالگر علیه زنان و کودکان فلسطینی و تعقیب آوارگان و مهاجران فلسطینی در مناطق مختلف با بمب و گلوله را فراموش نمی‌کنند. همه جهانیان به این حقیقت روشن پی برده اند که صلح و اشغالگری با یکدیگر تناقض دارند. اشغالگری فقط با پاکسازی نژادی و توسل به زور سلاح قابل ادامه است، اما راه صلح و ثبات در این منطقه رویکرد دیگری را ایجاب می‌کند و نیازمند آن است که رژیم اشغالگر اسرائیل از توهم سلطه بر این سرزمین و انسان‌ها چشم پوشی کند و فورا به اشغال پایان دهد و کشور فلسطین در مرز‌های سال ۱۹۶۷ تاسیس شود.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11120188"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4235944/11120188?width=600&height=350"></script></div>
گوترش در نشست سران عرب: جنگ غزه یک « زخم باز » است
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در سی و سومین نشست سران کشورهای عربی در منامه پایتخت بحرین حضور یافت و سخنانی ایراد کرد.
دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرد هیچ توجیهی برای مجازات دسته جمعی فلسطینیان در نوار غزه وجود ندارد. تنش ها در قدس افزایش می یابد و شهرک نشینان مانع از رسیدن کمک ها به نوار غزه می شوند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11120191"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4235944/11120191?width=600&height=350"></script></div>
 
آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه در نشست سران اتحادیه عرب در بحرین ، با وحشتناک توصیف کردن جنگ در غزه ، بر مخالفت خود با سیاست مجازات جمعی فلسطینیان تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری یونیوز ، گوترش افزود جنگ در غزه یک « زخم باز » است که ممکن است به کل منطقه سرایت کند.
وی تاکید کرد مجازات جمعی مردم فلسطین با هیچ چیزی قابل توجیه نیست.
دبیر کل سازمان ملل در سخنان خود همچنین آتش بس در سودان و حرکت به سوی یک روند سیاسی را خواستار شد.
 
 
تاکید السیسی بر ضرورت پایان دادن به منازعات در غزه
عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در سخنانی در سی و سومین نشست سران عرب در منامه پایتخت بحرین که مستقیم از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر پخش می شد گفت: منطقه در شرایط تاریخی حساسی قرار دارد. این لحظات حساس ایجاب می کند همه طرف های ذیربط راه صلح یا هرج و مرج و ویرانی را که تشدید حملات نظامی در نوار غزه به سمت آن سوق می دهد، انتخاب کنند. تاریخ این فجایع و محاصره یک ملت کامل و آواره کردن آنها را ثبت می کند.  
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11120454"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4235944/11120454?width=600&height=350"></script></div>

وی افزود: حقوق کودکان فلسطینی که کشته می شوند همچنان مثل شمشیری بالای سر وجدان انسانی است تا عدالت از طریق ساز و کارهای بین المللی اجرا شود.
عبدالفتاح السیسی ادامه داد اسرائیل همچنان از مسئولیت های خود و پایان دادن به جنگ غزه فرار می کند. اسرائیل بخش فلسطینی گذرگاه رفح را تحت سلطه خود در آورده است تا محاصره نوار غزه را تشدید کند.
رئیس جمهور مصر گفت ما با نابودی آرمان فلسطین و آواره کردن و کوچاندن اجباری فلسطینیان مخالفیم.
 
 
 
تاکید میقاتی بر آتش بس فوری و دائم در نوار غزه
نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان امروز در نشست سران اتحادیه عرب ، درمورد جنگ در نوار غزه گفت : ما از اینجا باید برای آتش بس فوری و دائم در نوار غزه ، ورود کمک های بشردوستانه و بازسازی این منطقه تلاش کنیم.   
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11120770"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4235944/11120770?width=600&height=350"></script></div>

به گزارش خبرگزاری یونیوز ، میقاتی افزود ما خواستار آغاز یک روند سیاسی جدی و موثر برای دستیابی به راه حلی جامع بر پایه راه حل دو دولت و بر اساس قطعنامه های بین المللی مربوطه هستیم.
 
 
 
پادشاه اردن بر ضرورت حمایت از فلسطینیان و تشکیل کشور فلسطین تاکید کرد
ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در سی و سومین دور نشست های سران کشورهای عربی در منامه پایتخت بحرین سخنانی ایراد کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، وی گفت ویرانگری هایی که امروز در غزه روی می دهد پیامدهای وخیمی برای نسل هایی که شاهد این ظلم و ستم ها بوده اند دارد. غزه به سال های زیادی زمان نیاز دارد تا بهبود پیدا کند. حوادث غزه نه تنها هیچ ثباتی برای منطقه به دنبال نداشت بلکه باعث تشدید خشونت ها و منازعات می شود.
جنگ باید متوقف شود و جهان باید مسئولیت اخلاقی و انسانی خود را برای پایان دادن به این منازعه که بیش از هفت دهه است ادامه دارد انجام دهد.
وی ادامه داد: حمایت از دولت فلسطین جهت انجام مأموریت خود و حمایت از برادران فلسطینی برای دستیابی به همه حقوق قانونی و تاسیس کشور مستقل در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس، باید افزایش پیدا کند.
پادشاه اردن گفت: ضمن تاکید بر ادامه ارسال کمک برای اهالی غزه با همکاری شرکای بین المللی، بر ضرورت حمایت از آنروا برای مأموریت خود و افزایش اعتبارات مالی این آژانس تاکید می کنیم.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11120240"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4235944/11120240?width=600&height=350"></script></div>

منافع ملت فلسطین ایجاب می کند با هم متحد باشند

حمد بن عیسی پادشاه بحرین  تاکید کرد منافع ملت فلسطین ایجاب می کند با هم متحد باشند. سازمان آزادیبخش فلسطین همچنان نماینده قانونی فلسطینیان است.
پادشاه بحرین افزود: بدون شک تاسیس کشور مستقل فلسطین به نفع همه کشورهای اطراف است و به آنها کمک می کند بحران ها را پشت سر بگذارند.
وی گفت پیش از هر چیز گزینه صلح باید به عنوان گزینه راهبردی و گریز ناپذیر پذیرفته شود.
حمد بن عیسی تاکید کرد بحرین طرح هایی برای کمک به ثبات منطقه و توسعه آن ارائه می کند که اولین آنها دعوت به برگزاری کنفرانس بین المللی صلح در خاورمیانه و همچنین حمایت از فلسطین برای کسب عضویت کامل در سازمان ملل است. پیشنهاد ویژه ما مبتنی بر ضرورت تامین خدمات آموزشی و بهداشتی برای افرادی است که از منازعات و درگیری ها در منطقه آسیب دیده اند.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11120192"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4235944/11120192?width=600&height=350"></script></div>

عربستان از همه تلاش ها برای برقراری آتش بس حمایت می کند 

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به عنوان رئیس نشست، در افتتاحیه آن سخنانی ایراد کرد.  
وی از جامعه بین المللی خواست از تلاش ها برای برقراری آتش بس در غزه حمایت کند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11120194"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4235944/11120194?width=600&height=350"></script></div>

 
ولیعهد عربستان همچنین خواستار توقف هرگونه فعالیتی شد که ایمنی کشتیرانی را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

 

 

 

 

نظر شما