شناسهٔ خبر: 66695729 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

رونمایی گوگل از توانایی‌های جدید هوش مصنوعی‌اش

«گوگل» که این روزها در رقابت شدید با رقیبان صنعتی مثل «اوپن‌اِی‌آی» در حوزه هوش مصنوعی قرار دارد، اخیرا از توانایی‌های جدید ابزارهای هوش مصنوعی خود پرده‌برداری کرد، که شامل پیشرفت‌هایی در چت‌بات «جمنای»، قابلیت‌های تشخیص تصویری و موتور جستجوی مشهور این شرکت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، نسخه جدید جمنای موسوم به «فلَش» رونمایی شد که اجرای آن سریع‌تر و ارزان‌تر از مدل قبلی است. نمونه اولیه‌ای از ابزار «پروژه اَسترا» نیز نمایش داده شد که می‌تواند درباره هر چیزی که از طریق دوربین گوشی هوشمند می‌بیند، حرف بزند. گوگل همچنین نشان داد که جستجوهای جدید موتور جستجوی آن را به منظور بهینه‌سازی، هوش مصنوعی طبقه‌بندی می‌کند.

حوزه دیگری که گوگل اخیرا روی توسعه آن تاکید کرد، تولید فیلم بود. این شرکت از «ویو» پرده‌برداری کرد که یک مدل هوش مصنوعی است که می‌تواند ویدیوهایی با وضوح 1080p با مدت زمان بیش از یک دقیقه ایجاد کند. این ابزار به زودی به صورت پیش‌نمایش در اختیار کاربران مورد تایید قرار می‌گیرد.

گوگل همچنین از نسخه حرفه‌ای چت‌بات جمنای رونمایی کرد که قادر است حجم عظیمی از داده‌ها را تجزیه و تحلیل کند. گفته می‌شود این نسخه دو برابر نسخه قبلی داده پردازش می‌کند، که دو میلیون توکن یا قطعه داده است. این به این معنی است که هوش مصنوعی به طور بالقوه می‌تواند به سوالاتی درباره هزاران صفحه متن یا بیش از یک ساعت فیلم پاسخ دهد.

گوگل همچنین درباره تلاش‌هایش برای تقویت موتور جستجوی خود از طریق هوش مصنوعی با استفاده از تراشه‌های محاسباتی جدید توضیح داد. قرار است برای کاربران آمریکایی که از امکان جستجو به زبان انگلیسی استفاده می‌کنند، هوش مصنوعی در برخی موارد سازماندهی نتایج جستجو را بر عهده بگیرد. این شامل کمک به جستجو برای رستوران‌ها، دستور پخت غذا، فیلم‌ها، کتاب‌ها، و سایر انواع محتوا خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما