شناسهٔ خبر: 66695555 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

معاون توسعه کانون به دیدار نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان رفت؛

قول مساعد امام جمعه بندرعباس برای کمک به توسعه مراکز سیار کانون

معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سفر به استان هرمزگان با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این دیدار حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده گفت: رشد و پرورش کودکان در جامعه از ابتدا باید صورت پذیرد که این خلا با توسعه فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قابل رفع است.

وی با تاکید بر آسیب‌شناسی اجتماعی و ارائه فعالیت‌های فرهنگی از سوی کانون در این زمینه‌ها، افزود: پرورش نیروهای متخصص و به‌کارگیری افراد علاقه‌مند از دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، در راستای اهداف کانون، می‌تواند موجب رفع کاستی‌های کمبود نیروی انسانی شود.

امام‌جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا از طریق صنایع مستقر در استان و عمل به‌ مسئولیت اجتماعی این صنایع، زمینه‌ساز راه‌اندازی مراکز سیار کانون باشیم.

امین کمالوندی معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری، نیز در این دیدار عنوان کرد: ما بر این باور هستیم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام‌خمینی دو دستور تاریخی دادند و یکی از آنها، عدم انحلال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با تاکید بر تغییر سیاست‌ها و رویکردها بوده است.

وی تاکید کرد: رهبر انقلاب اسلامی نیز از زمان حضور در ریاست جمهوری تاکنون تاکید فراوانی بر جدیت در برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشته‌اند، به نحوی که کانون را نهاد غیررسمی تربیت کودکان در کشور می‌دانند.

کمالوندی با اشاره به فعالیت ۱۱۰۰ مرکز ثابت و سیار کانون در سراسر کشور، عنوان کرد: سهم استان بزرگ هرمزگان از این تعداد، فقط ۱۶ مرکز است که این تعداد یک ضعف تلفی می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع کانون، در ادامه بیان کرد: شرق هرمزگان با جمعیت قابل توجه و استقرار شهرستان‌های متعدد، از تعداد انگشت شماری مرکز فرهنگی و آموزشی برخوردار است و در واقع، بخش‌های مهم استان با استقرار جمعیتی زیاد، پیوست فرهنگی ندارد.

وی با اشاره به ارایه آموزش‌های نوین مفاهیم دینی با بازی و سرگرمی به کودکان، گفت: درخواست داریم کانون عضو شورای فرهنگ عمومی استان شود و همچنین مدیران و مسئولان استانی در راه‌اندازی مراکز سیار در بخش‌های محروم و کمتر توسعه یافته استان یاری‌گر ما باشند.

بازدید مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی و مشاور معاون توسعه از مرکز فرهنگی‌هنری کانون ابوموسی

امیر محمدپور مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی و علی رفیعی مشاور معاون توسعه کانون پرورش فکری با همراهی پروین پشتکوهی مدیرکل و نعیم اسدی معاون فرهنگی کانون هرمزگان با حضوردر جزیره ابوموسی از بخش‌های مختلف مرکز فرهنگی‌هنری کانون ابوموسی بازدید کردند.

در این بازدید مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی و مشاور معاون توسعه کانون نشستی را نیز با مربیان این مرکز برگزار و در زمینه مسایل و مشکلات حوزه‌های مختلف بحث و گفت‌وگو کردند.

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی و مشاور معاونت توسعه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در سفر به جزیره بوموسی با فرماندار این شهرستان نیز دیدار و در خصوص مسائل فرهنگی و گسترش فعالیت‌ها در این جزیره گفت‌وگو کردند.

محمد پور در دیدار با فرماندار شهرستان ابوموسی گفت: با توجه به نیاز این جزیره در صورت تامین خودرو مناسب از سوی فرمانداری کتابخانه سیار کانون را در این جزیره راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به کمبود نیرو درمرکز فرهنگی هنری ابوموسی و نیاز مرکز به دو شیفت فعالیت، در زمینه جذب نیرو برای این مرکز فرهنگی هنری قول مساعد داد.

فرماندار ابوموسی نیز ضمن قدردانی از فعالیت‌های فرهنگی و ارزشمند کانون در رشد و پرورش فکری کودکان ونوجوانان در این جزیره، کانون را از دستگاه‌های مهم فرهنگی کشور دانست.

نظر شما