شناسهٔ خبر: 66695499 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

راز ماندگاری و محبوبیت علما در رفتار و سلوک آنها است

صاحب‌خبر -
به گزارش ف هنو ارشاد اسلامی استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح پنج شنبه در کنگره ماموستا «ملا عبدالله باشماق» که با حضور استاندار فرهنگ دوست و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نماینده مردم شهرهای قروه و دهگلان در شورای اسلامی و جمع کثیری از مردم شهرستان دهگلان و روستاهای دور و نزدیک در روستای باشماق از توابع دهگلان ب گزار شد، اظهار کرد: برگزاری این مراسم در منطقه سرسبز و خوش آب و هوای باشماق دهگلان جای تقدیر دارد که با حضور اهالی روستا و علما، روحانیون و مسؤولان برگزار شده است.
وی افزود: باید دید چه می‌شود که عالمی بعد از صد سال و حتی بیشتر همچنان محبوب و مورد توجه مردم است.
حجت الاسلام پورذهبی اضافه کرد: رفتار و سلوک علما می‌تواند آنها را نزد مردم محبوب کند و نامشان همچون ملأ عبدالله باشماق بعد از سال‌ها ماندگار بماند.
وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند باید با افرادی نشست و برخواست کنید که وقتی او را می‌بینید با «سلوک و منش»، «حرف زدن و سخن گفتن» و «کار و عملش» بتواند شما را یاد خداوند و آخرت بیندازند.
نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: علما نیز باید با این شاخصه‌ها مورد توجه مردم باشند تا برتر شوند.
حجت الاسلام پورذهبی اضافه کرد: لازم است رفتار علما به گونه‌ای باشد که مردم هر گاه آنها را دیدند احساس خدایی کنند، هر گاه سخنی گفتند از علم آنها استفاده ببرند و هر وقت با آنها مواجه شدند یاد قیامت بیفتند.
در ادامه این کنگره چندین تن از علما و ماموستایان صاحب نظر و آشنا با زندگی و آثار این عالم دینی ماموستا ملا عبدالله باشماق  به ارائه مقاله و دیدگاه های خویش پرداختند.

نظر شما