شناسهٔ خبر: 66695356 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

با عرضه ۳۵۰ عنوان کتاب؛

ارائه کتاب‌های شرکت چاپ و نشر بین‌الملل/ چگونگی نفوذ سازمان سیا به ایران و فهم زمانه

شرکت چاپ و نشر بین‌الملل امسال ۶۰ اثر جدید منتشر کرده است. «عملیات سیا پس از انقلاب»، «لله؛ بررسی دوره میان‌سالی و پیش از قیام امام خمینی (ره)» و «فهم زمانه» از آثار مهم و جدید این ناشر در حوزه تاریخ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا سحر فتحی، مدیر فرهنگی شرکت چاپ و نشر بین‌الملل گفت: امسال با ۳۵۰ عنوان کتاب در نمایشگاه حضور داریم و ۶۰ اثر جدید منتشر کرده‌ایم.

از آثار مهم و تازه این ناشر می‌توان به این موارد اشاره کرد: کتاب «عملیات سیا پس از انقلاب» نوشته محمد کفاش با ترجمه یعقوب توکلی. این کتاب روایتی مستند است از چهار دهه نفوذ و تأثیرگذاری سازمان جاسوسی آمریکا در ایران. کتاب با تمرکز بر اقدامات و روش‌های سیا، رخدادهای مهمی مانند کودتای ۲۸ مرداد، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، جنگ ایران و عراق، پرونده هسته‌ای ایران و اعتراضات اجتماعی اخیر را بررسی می‌کند. نویسنده کتاب، محمد کفاش، نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر ایران است. او در این کتاب از بیش از چهارصد منبع فارسی و لاتین استفاده کرده است. این کتاب با استفاده از اسناد و مدارک منتشر شده، به بررسی چگونگی نفوذ سیا در ایران می‌پردازد. او نشان می‌دهد که سیا از طریق ابزارهای مختلفی مانند جاسوسی، تبلیغات، و تحریک، تلاش کرده است تا بر سیاست، اقتصاد، فرهنگ، و امنیت ایران تأثیر بگذارد.

کتاب «لله؛ بررسی دوره میان‌سالی و پیش از قیام امام خمینی (ره)» نوشته حمیدرضا باقری است. این کتاب بخش دوم از روایت دوران استادی امام خمینی در زمانه زعامت آیت‌الله بروجردی است. دوره‌ای که به‌خودی‌خود دربرگیرنده اتفاقات ویژه‌ای است، با محور قرارگرفتن این دو شخصیت برای فهم ما وقع، جذابیت دوچندان در روایت تاریخی می‌یابد. از ویژگی‌های اصلی کتاب علاوه بر ذکر جزئیات حوادث تاریخی، حفظ و تقویت ایده کلان و یکپارچه آن است؛ روایت تاریخ با محوریت زعیم و رعایت پیچیدگی‌های عالم واقع و پرهیز از ارائه‌ای انتزاعی. دقت در حفظ توالی تاریخی این اثر در عین رعایت به‌هم‌پیوستگی موضوعات باعث شده تا خواننده در صورت همراهی با متن، تصوری راهبردی از مشی امام پیدا کند.

«فهم زمانه» به قلم یعقوب توکلی، به زندگی شهید دکتر حمید دیالمه پرداخته است. این کتاب درباره زندگی و ایستادگی شهید دیالمه در برابر اندیشه‌های لیبرالی است. نویسنده کتاب سعی کرده تا یک جوان دانشگاهی از عمق جریان حق و باطل و شوق بی‌بدیل او برای احیای اندیشه‌های شیعی را به خواننده معرفی کند. دیالمه یک جوان دانشگاهی با عقاید شیعی خالص است که بدون گرایش به چپ و راست با طاغوت مبارزه می‌کند و هم از اختلاط دین با هر اندیشه دیگر جلوگیری می‌کند. از خصوصیات دیگری که از شهید دیالمه در کتاب «فهم زمانه» ذکر شده این مورد است که وی کتاب‌خوانی قهار بوده است که سبب شد تا وی بر مکاتب مختلف تسلط داشته باشد.

«کتاب خاک‌نشین: یک سفر در زمان به دوران حاج شیخ عباس قمی و رضا شاه» نوشته فهیمه شاکری‌مهر. این کتاب داستانی تاریخی است که به دوره زندگی حاج شیخ عباس قمی و حکومت رضا شاه می‌پردازد. این دوران، زمانی است که کتاب مفاتیح‌الجنان متولد شد و دست به دست و شهر به شهر چرخید. این کتاب به تفصیل به موضوع کشف حجاب در ایران می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه این تغییرات اجتماعی تاثیر عمیقی بر زندگی روزمره مردم داشت.

سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از نوزدهم اردیبهشت ماه آغاز و تا روز بیست و نهم در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید

نظر شما