شناسهٔ خبر: 66695219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها:

چهارمحال و بختیاری سهمی از سود صنایعی که وابسته به آب استان هستند ندارد

نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها: باقری با اشاره به انتقال آب استان چهارمحال و بختیاری برای استفاده صنایع استان‌ها دیگر گفت: استان چهارمحال و بختیاری سهمی از سود این صنایع ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمد یعقوب باقری در نطق پیش از دستور خود در بیست و هشتمین اجلاس شورای عالی استان‌ها با انتقاد از عملکرد دولت خطاب به رئیس جمهور گفت: قرار بود رفاه و آسایش و امنیت با تکیه بر پول نفت و منابع بر سر سفره‌های مردم بیاورید اما سفره مردم هر روز کوچک و کوچک‌تر می شود.

وی افزود: قرار بود حقوق بازنشستگان با سایر اقشار همسان سازی گردد، قیمت‌ها ثابت بماند، تورم تک رقمی شود، اثر تحریم‌ها از بین برود، حقوق کارکنان و کارگران متناسب با تورم افزایش یابد، رتبه‌بندی معلمان انجام شود، حقوق فرهنگیان و قضات در ردیف بالاترین حقوق‌ها قرار گیرد، در صورتی که تورم افزایش یافته، حقوق‌ها متناسب با تورم نبوده و به دلیل اجرای ناقص رتبه بندی معلمان شان خانوادگی قشر شریف فرهنگی به پایین‌ترین رتبه خود در بعد انقلاب رسیده است. به طوری که هیچ معلمی علاقه‌ای به ادامه کار ندارد.

باقری خطاب به رئیس قوه قضاییه و رئیس جمهور گفت: قرار بود طرح تسری کارکنان دادگستری و همسان سازی حقوق سایر کارمندان با قید فوریت اجرا شود اما این طرح هم مانند دیگر طرح‌ها بلاتکلیف مانده است و در سرزمینی که مجریان عدالت از بی عدالتی رنج ببرند انتظار اجرای عدالت به دور از واقعیت است.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: آقای رئیس جمهور انتظار داریم در سیاست اقتصادی و سیاست خارجی خود تجدید نظر کنید و فارغ از گرایش سیاسی تا دیر نشده سیاستمداران کارکشته و کاربلد را برای بهبود اوضاع به کار گیرید تا از وضعیت نابسامان کنونی خارج شویم. چراکه می‌دانیم معیشت و رفاه مردم ارتباط مستقیمی با تعامل با جهان دارد.

نماینده استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: استان چهارمحال و بختیاری سرزمینی است که در دفاع از کشور و نظام از خود پایداری نشان داده است و آمار بالاترین حضور برای شرکت در انتخابات را دارد اما در شاخص‌های فقر، فلاکت، محرومیت و بیکاری و توسعه در پایین ترین رتبه‌ها قرار دارد.

باقری اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری دارای آب فراوانی است که برای تامین آب شرب و نیاز صنعت استان‌های اصفهان و یزد و فارس منتقل می شود درحالی که دشت‌های خانمیرزا، سردشت، لردگان و ... همچنان منتظر تامین آب هستند.

وی خاطر نشان کرد: با چراغ سبز وزیر نیرو و جهادکشاورزی و هیئت دولت کارون و زاینده رود تامین کننده آب صنایع عظیم فولادی است اما چهارمحال و بختیاری سهمی از سود این صنایع ندارد.

نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان ها تصریح کرد: خواهشمندیم مصوبات سفر رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری را اجرا کنید و اعتبارات لازم برای اجرای این پروژه‌ها را تخصیص دهید.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها ادامه داد: همچنین استان نیازمند اعتبارات خاص برای توسعه مسیرهای جاده‌ای و راه آهن است و امیدواریم یکبار برای همیشه استان چهارمحال و بختیاری به شبکه راه آهن سراسری متصل شود.

انتهای پیام/

نظر شما