شناسهٔ خبر: 66695188 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

به همت انجمن سینمای جوانان ایران؛

کتاب نایاب سعید عقیقی به چاپ سوم رسید

کتاب «داستان‌گویی در فیلم‌کوتاه» به چاپ سوم رسید. این کتاب پس از مدت‌ها نایابی، امسال و بعد از چاپ سوم به نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران رسید.

صاحب‌خبر -

سعید عقیقی در ابتدای کتاب «داستان‌گویی در فیلم کوتاه؛ معیارها و درس گفتارها» به اصول و معیارهای فیلم‌نامه‌نویسی مدنظر خود پرداخته است. این کتاب در دوبخش تنظیم شده‌است. سه فصل «ایده‌پردازی»، «کنش و کشمکش» و «صحنه‌نویسی» بخش اول این کتاب را تشکیل می‌دهد. این سه فصل با توجه به تجربه شخصی عقیقی در تدریس، نوشتن فیلم‌نامه و برگزاری کارگاه‌های متعدد نگاشته شده‌است. در بخش اول این کتاب نویسنده مخاطب را به بهترین نحو با مراحل شکل‌گیری یک فیلم‌نامه از آغاز تا پایان آشنا می‌کند. بخش دوم این کتاب به درس‌گفتارهای فیلم‌نامه‌نویسی این مدرس سینما اختصاص دارد و با تکرار بخشی از مطالب بخش اول در قالب متن پیاده‌شده از کارگاه، مخاطب و هنرجو را در جریان شکل‌گیری یک فیلم‌نامه از ایده اولیه تا اجرا قرار می‌دهد.

همان طور که نویسنده در ابتدای کتاب «داستان‌گویی در فیلم کوتاه؛ معیارها و درس گفتارها» نوشته است، این کتاب تکرار هیچکدام از کتاب‌های آموزش فیلم‌نامه‌نویسی که تاکنون خوانده‌ایم نیست، بلکه در مسیر تولید فکر و دانش‌افزایی در این حوزه مهم و کمتر جدی گرفته شده نزد سینماگران پیر و جوان ما است.

گفتنی است غرفه انجمن سینمای جوانان ایران در غرفه سازمان سینمایی و در راهرو شماره ۱۵ شبستان اصلی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آماده ارائه این کتاب و کتاب‌هایی در زمینه ساخت فیلم کوتاه است.

شما می‌توانید اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

نظر شما