شناسهٔ خبر: 66694959 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

میلیاردر آمریکایی کنسرسیومی را برای خرید تیک‌تاک تشکیل می‌دهد

ایتنا - این تصمیم علاقه دیرینه مک کورت به تغییر شکل اینترنت با حفاظت بهتر از حریم خصوصی داده‌ها است، تلاشی که او از طریق پروژه لیبرتی بر روی آن متمرکز شده است.

صاحب‌خبر -
 تاجر میلیاردر و غول املاک، فرانک مک کورت، روز چهارشنبه اعلام کرد که در حال تاسیس کنسرسیومی برای خرید کسب و کارهای تیک‌تاک در ایالات متحده است.

به گزارش ایتنا، این مرحله تعداد سرمایه‌گذارانی را افزایش می‌دهد که امیدوارند از قانون فدرال جدید بهره ببرند که شرکت مادر تیک‌تاک مستقر در چین را ملزم می‌کند تا پلتفرم معروف را بفروشد یا با ممنوعیت مواجه شود.

مک کورت با مشاوره با Guggenheim Securities، پیشنهاد خرید را سازماندهی می‌کند و هدف آن قرار دادن افراد و فعال‌سازی داده‌ها در مرکز طراحی و هدف پلتفرم است.

وی توضیح داد که برای بازسازی تیک‌تاک برنامه‌ریزی می‌کند و با انتقال پلتفرم به یک پروتکل منبع باز که اجازه شفافیت بیشتر را می‌دهد، قدرت بیشتری به افراد «در مورد هویت دیجیتال و داده‌هایشان» بدهد.

 

فرانک مک کورت

این تصمیم  علاقه دیرینه مک کورت به تغییر شکل اینترنت با حفاظت بهتر از حریم خصوصی داده‌ها است، تلاشی که او از طریق پروژه لیبرتی بر روی آن متمرکز شده است.

این پروژه «برای ایجاد یک معماری مدنی دیجیتال جدید برای اینترنت ایمن‌تر و سالم‌تر» پایه گذاری شد.

تاکنون، دیدگاه او برای بازسازی تیک‌تاک توسط جاناتان هیدت، روانشناس اجتماعی معروف، پشتیبانی شده است که آخرین کتابش، "نسل مضطرب"، بر چگونگی تاثیر تلفن‌های هوشمند و رسانه‌های اجتماعی به بحران سلامت روان در میان جوانان تمرکز دارد.

مک کورت در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس گفت: «ما فکر می‌کنیم که این یک فرصت عالی برای تسریع در ایجاد اینترنت جایگزین است.

نظر شما