شناسهٔ خبر: 66694628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پایان مسابقات قرآن و عترت فرهنگیان آذربایجان غربی در خوی

نهمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز فرهنگیان آذربایجان غربی به میزبانی شهرستان خوی برگزار شد .

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   انس با کلام آسمانی وحی، پیوند با اهل بیت ع، توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، غنی سازی آموزش‌های قرآنی و و مذهبی در مدارس از مهمترین اهداف برگزاری این دوره از مسابقات بود.

پرکاری رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش آذربایچان غربی در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما گفت: در این دوره از مسابقات در مرحله مقدماتی ۱ هزار و ۲۰۰ نفر  از فرهنگیان استان شرکت کرده بودند که ۱۵۰ نفر برتر به مرحله نهایی این مسابقات راه یافتند و به میزبانی شهرستان خوی با هم رقابت کردند.

وی افزود:دراین مسابقات فرهنگیان استان  در رشته‌های حفظ  کل و ده جزء قرآن، قرائت و تحقیق قرآن، نهج البلاغه و روش تدریس احکام  با هم رقابت کردند.

در پایان این مسابقات ۲ نفر برتر هر رشته به مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز فرهنگیان که در در استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد راه یافتند.

در آئین اختتامیه این مسابقات که با حضور حضور فرماندار و جمعی از شخصیتئ‌های فرهنگی و قرآنی  در سالن مجموعه خیریه عترت بوتراب برگزار شد حجت الاسلام قاسم خانی امام جمعه خوی ترویج جهان بینی قرآنی و الهی را از مهمترین رسالت‌های قشر فرهیخته و فرهنگی جامعه دانست و گفت: امروز از ضرورت‌های بسیار مهم جامعه ما زمینه سازی برای ترویج قرآن در تمامی لایه‌های اجتماعی است.

محمد پور مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوی هم در این مراسم توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه را از مهمترین وظایف فرهنگیان در محیط مدرسه و جامعه دانست.

در پایان این مراسم با اهدای لوح و تندیس از نفرات برتر این مسابقات تجلیل شد.

 

<div id="video-display-embed-code_11124356"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4235877/11124356?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما