شناسهٔ خبر: 66694551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

رئیس حوزه هنری استان زنجان:

تئاتر زنجان در آینده ای نه چندان دور حرف هایی برا گفتن خواهد داشت

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: خوشبختانه امروزه اجراهای خوبی با حضور بازیگران مستعدد را در استان شاهد هستیم که قابل دفاع هستند و در آینده ای نه چندان دور هنر تئاتر استان حرفی برای گفتن خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، امیر نعمتی رئیس حوزه هنری استان زنجان در آیین اختتامیه چهارمین همایش استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد ، اظهار کرد: هدف ما از برگزاری چهار دوره متوالی از همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در زنجان اجرای تئاتر حرفه‌ای نبوده بلکه ما به دنبال این بوده‌ایم که نسل جدید از هنرمندان متعهد از استعدادهای جوان در مناطق و مساجد مختلف سطح شهر را هدایت، راهبری و  تربیت هنری کرده‌ باشیم تا با جذب این هنرمندان مسجدی نیروهای تازه نفس و جوان وارد عرصه هنر تئاتر استان شود.

وی با اشاره به اینکه این همایش با گرایش موضوعات مختلف دینی و اجتماعی، روایات و احادیث، سبک زندگی ایرانی‌اسلامی، انقلاب‌اسلامی و دفاع مقدس بود، افزود: در این همایش ۱۰ گروه نمایشی از مساجد و پایگاه‌های بسیج استان و۸۰نفر از نوجوانان و جوانان مستعد و علاقمند مسجدی و مربیان گروه‌های نمایشی، همزمان با ایام مبارک دهه فجر و ماه های پایانی سال گذشته بیش از ۵۰ اجرا در مساجد و مدارس سطح شهر زنجان داشتند.

رئیس حوزه هنری استان زنجان ضمن ابراز خرسندی از نتیجه برگزاری چهار دوره همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد اظهار داشت؛ طی برگزاری این رویداد هنری خوشبختانه هنرجویان با استعدادی شناسایی شده‌اند.

نعمتی با بیان اینکه هر چهار دوره از این رویداد هنری با نگاه تربیتی و مسئله‌مند برگزار شده است گفت: طی برگزاری چهار سال متوالی این رویداد هنری در استان زنجان شاهد حضور تعدادی از هنرجویانی بوده‌ایم که در تمامی دوره‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مشارکت داشته‌اند که ارتقاء، رشد و پیشرفت هنری این جوانان و نوجوانان را شاهد بوده‌ایم که مایه  افتخار است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه امروز اجراهای خوبی با حضور بازیگران مستعدد را می‌بینیم که قابل دفاع هستند و در آینده هنر تئاتر استان حرفی برای گفتن خواهند داشت.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با تاکید به تاثیرگذار بودن فضاهای معنوی مساجد به دوران قبل از انقلاب یا روزهای جنگ و سپری شدن اوقات فراغت جوان و نوجوانان آن دوران در مساجد اشاره کرد و افزود: ما نیز در تئاتر مردمی بچه‌های مسجد هدفمان بر این بود که دانش‌آموزان و جوانان و نوجوانان مسجدی در مساجد گرد هم جمع شوند و جهادی و دلی در فضای مسجد فعالیت هنری داشته باشند.

نعمتی با بیان اینکه در تئاتر مردمی بچه‌های مسجد نگاهمان نگاه مسئله‌ محور و هدفمند است، گفت: اگر هنر برای مردم نباشد ماندگار نخواهد بود، در واقع وقتی مردم در هنر نقش وجایگاهی نداشته باشند می‌توان گفت که موفق نشده‌ایم و ما نیز در حوزه هنری زنجان در تمامی شاخه های هنری، اجرای برنامه‎های فرهنگی هنری موضوع«از مردم ؛با مردم .برای مردم» را محور اصلی قرار داده ایم.

وی با اشاره به اجرای تئاتر بعد از نماز در مساجد، تشریح کرد: شاید یکی از معضلات و مشکلات اصلی تئاتر نبود متون نمایشی بوده است یعنی در تولید متون نمایشی مشکل داریم که امسال تلاش بر این بود تا برگزاری کارگاه‌های نمایشنامه‌نویسی و تشکیل شورای تئاتر بچه‌های مسجد در حوزه هنری بخشی از این مشکل را رفع کرده باشیم.

رئیس حوزه هنری استان زنجان، با اشاره به اهمیت تولید متون جدید با نگاه مسئله‌مند و طی کردن مرحله نوشتن و اجرا، اذعان کرد: در نظر داریم متون‌ نمایشی توسط خود بچه‌ها تولید و اجرا شود.

گفتنی است: از گروه‌های فعال نمایشی متشکل از کارگردان و مربیان تئاتر و جمع کثیری از هنرجویان علاقمند به هنرهای نمایشی در گروه سنی جوانان و نوجوانان تقدیر شد.

گروه های نمایش شرکت کننده در این همایش از قبیل؛ « کوچه پشتی نیره خاتون»، «عمرا اگه برگردم»، «گیلدا»، «تولدی برای خاله عطیه»، «عروسک کوکی»، «بچه میمون و دوستانش»، «مثل گل برای باغبان»، «زخم به یادگار»، «الهام» از مسجد چهارده معصوم(ع)، مسجد حضرت ولیعصر(عج)، پایگاه حضرت رقیه (س)، مسجد اصغریه، مسجد حضرت زیبن کبری(س) و مسجد حضرت فاطمه‎الزهرا(س) تجلیل به عمل آمد.

پخش کلیپ از اجراهای گروه‌های نمایشی و اجرای نمایش «عروسک کوکی» از پایگاه مهدیه مسجد ولیعصر(عج) رونمایی از مجموعه نمایشنامه (ور) و تقدیر از هنرمندان و هنرجویان از بخش‌های دیگر آیین اختتامیه چهارمین همایش مردمی تئاتر بچه‌های مسجد بود.

انتهای پیام/

نظر شما