شناسهٔ خبر: 66694288 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

رئیس نمایشگاه کتاب تهران؛

۷۰ هزار عنوان کتاب چاپ نخست در نمایشگاه کتاب عرضه شده است

رئیس نمایشگاه کتاب تهران در دیدار با رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور، گفت: ۷۰ هزار عنوان کتاب چاپ نخست در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ عرضه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) حجت‌الاسلام و المسلمین حسن درویشیان، پنج‌شنبه (۲۷ اردیبهشت) در بخش تشریفات نمایشگاه کتاب تهران با یاسر احمدوند، رئیس این رویداد دیدار و گفت‌وگو کرد.

احمدوند در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: خوشبختانه نمایشگاه با نشاط در جریان است و استقبال خوبی از سوی مخاطبان و ناشران محقق شده است به‌گونه‌ای که مردم قبل از ساعت آغاز به کار رسمی نمایشگاه در مصلا حضور پیدا می‌کنند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، ۷۰ هزار عنوان کتاب چاپ نخست عرضه شده است؛ افزود: در نمایشگاه مجازی که به‌طور همزمان با نمایشگاه حضوری در حال برگزاری است تاکنون ۷۰۰ هزار عنوان کتاب به فروش رفته است.

احمدوند درباره مسائل حوزه تولید کاغذ داخلی گفت: در حال حاضر کارخانه چوب و کاغذ مازندران با حداکثر توان خود به تولید مشغول است و کتاب‌های درسی با کاغذ ایرانی تولید می‌شود.

وی با اشاره به نیاز ۱۳۰ هزار تنی کشور در تولید کاغذ گفت: کارخانه چوب و کاغذ مازندران سالانه ۶۰ هزار تن کاغذ تولید می‌کند.

رئیس نمایشگاه کتاب تهران، با اشاره به فعالیت برخی از تولیدکنندگان کاغذ سنگی در کشور ادامه داد: اگر این روش فراگیر شود، هم نیاز به چوب کمتر می‌شود هم مصرف آب کاهش پیدا می‌کند. این نوع کاغذ با سنگ آهک و مواد پتروشیمی تولید می‌شود و هزینه آن هم تقریباً نصف کاغذ خارجی است.

احمدوند با بیان اینکه کارخانه کاغذ شیراز آماده بهره‌برداری است، گفت: این کارخانه در حال حاضر با مشکل تامین برق مواجه است. با افتتاح کارخانجات کاغذ در کشور که در دست ساخت و تکمیل هستند، نیاز حداکثری کاغذ در کشور تامین و در حوزه فرهنگی به خودکفایی می‌رسیم.

حجت‌الاسلام حسن درویشیان در ادامه ضمن خداقوت به مسئولان برگزاری نمایشگاه، استقبال از این رویداد را مثبت و درخور توجه ارزیابی و به سیاست دولت مبنی بر تامین و پیشرفت صنایع بزرگ داخلی تاکید کرد.

به گزارش ایبنا، سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

نظر شما