شناسهٔ خبر: 66694284 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سونیل چتری بازنشسته شد

این مهاجم دیگر به علی دایی نمی‌رسد

سونیل چتری که برای تیم ملی هند 94 گل به ثمر رسانده، سه هفته دیگر از بازی‌های ملی بازنشسته خواهد شد. او سومین گلزن ملی فعال فوتبال دنیاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، سونیل چتری، فوتبالیست هندی، که پس از کریستیانو رونالدو و لیونل مسی، سومین گلزن برتر فعال در مسابقات ملی است، امروز اعلام کرد که بازی بعدی او برای هند در تاریخ 6 ژوئن، آخرین بازی او با تیم ملی خواهد بود.

مهاجم 39 ساله هندی در ویدئویی که در شبکه X منتشر شد، اعلام کرد پس از به ثمر رساندن 94 گل در 150 بازی برای هند، از صحنه بین المللی خداحافظی می‌کند، او گفت: «بازی بعدی آخرین بازی من خواهد بود.»

2022522

بر اساس داده‌های منتشر شده، این رکورد گلزنی او را به سومین بازیکن فعال با بیشترین گل برای تیم ملی تبدیل می‌کند. از بین گلزنان برتر بازی‌های ملی فعلا رونالدو با 128 گل (برترین در تاریخ) و مسی با 106 گل هنوز در فوتبال فعالیت دارند.

در رده بندی تاریخی، چتری بعد از رونالدو، علی دایی (با 108 گل بازنشسته از سال 2006) و مسی در جایگاه چهارم قرار دارد.

بازیکنی که بیشترین بازی ملی را برای هند انجام داده، اولین بازی ملی‌اش در برابر پاکستان در سال 2005 بود، زمانی که در سن 21 سالگی اولین گل خود را برای تیم ملی به ثمر رساند. چتری می‌گوید دیگر خسته شده و برای او انرژی زیادی نمانده است.

2022523

بازی پایانی او در تاریخ 6 ژوئن در شهر کلکته هند برگزار می‌شود، جایی که هند در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026 به مصاف کویت می‌رود.

چتری گفت: «آخرین بازی من مقابل کویت است. امیدوارم یک بازی خوب انجام دهیم، بازی را ببریم و من بتوانم خوشحال تیم ملی را ترک کنم.»

2022524

این مهاجم یک اسطوره واقعی در هند است که بیشتر دوران حرفه‌ای خود را در لیگ محلی آن گذرانده، اگرچه او دو دوره کوتاه در خارج از کشور داشت.

اولین مورد از آنها در سال 2010 رخ داد، زمانی که او به کانزاس سیتی ویزاردز MLS آمریکا پیوست اما در هیچ بازی لیگ شرکت نکرد. دو سال بعد او با اسپورتینگ کلاب پرتغال قرارداد امضا کرد، اما تقریباً بلافاصله به تیم دوم منتقل شد، جایی که او 9 ماه را گذراند و برای همیشه به هند بازگشت.

نظر شما