شناسهٔ خبر: 66694228 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولید سالانه ۵۲۰ تن گوشت شتر در خاش

۸ هزار و ۶۰۰ نفر شتر در شهرستان خاش وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش گفت: شهرستان خاش از دیرباز میزبان شتر بوده و شترداری از مشاغل پرطرفدار و با تاریخچه قدیمی که منبع درآمد بخشی از مردمان این خطه از ایران اسلامی است.
خاشی افزود: با توجه به مراتع مناسب شهرستان خاش پرورش و نگهداری از شتر بمنظور تولید گوشت از قدیم الایام مورد توجه دامداران و روستاییان بوده است.
وی ادامه داد: از مجموع ۸ هزار و ۶۰۰ نفر شتر خاش، حدود ۵ هزار نفر مولد بوده و سالانه افزون بر ۵۲۰ تن گوشت شتر بلوچی در این شهرستان تولید و وارد بازار مصرف می‌گردد.
جمالزهی مسئول امور دام جهادکشاورزی خاش گفت: نژاد شتر شهرستان خاش، نژاد بلوچی بوده که در کشور‌های افغانستان و پاکستان هم وجود دارند.
وی اظهارداشت: شتر‌ها منبع عالی شیر و گوشت هستند و گوشت شتر منبع غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین‌ها و ایمونوگلوبولین‌ها بوده و شیر شتر دارای چربی کم و لاکتوز است و محصولات آن طرفداران فراوانی در استان و خارج استان دارد.
شتر به دلیل شرایط خاص فیزیکی برای زندگی و تولید مثل در شرایط سخت و خشکسالی بسیار مناسب بوده و کسب و کار پرورش شتر، می‌تواند تهدید خشکسالی در سیستان و بلوچستان را به یک فرصت سود آور تبدیل کند.

<div id="video-display-embed-code_11119687"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4235842/11119687?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما