شناسهٔ خبر: 66694000 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

شروع موج جدید حملات حزب‌ا... لبنان علیه اسرائیل

جهاد مغنیه‌؛ کابوس جدید صهیونیست‌ها

همزمان با ناامیدی مطلق شهرک‌نشینان صهیونیست از بازگشت به خانه‌های خود و اذعان صهیونیست‌ها به ناتوانی در تأمین امنیت ساکنان سرزمین‌های اشغالی، روز گذشته رسانه‌های اسرائیلی از شروع موج جدیدحملات حزب ا...لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها خبر دادند. براساس گزارش‌ها در یکی از این حملات اتاق کنترل بالن جاسوسی ارتش اسرائیل در جلیل غربی (شمال‌غرب فلسطین اشغالی) در پایگاه «ادمیت» هدف حمله قرار گرفت و این بالن را از کنترل صهیونیست‌ها خارج کرد.

صاحب‌خبر -
 
این حملات پس از آن صورت می‌گیرد که حزب‌ا...  لبنان در روزهای اخیر برای نخستین بار از موشک سنگین جهاد مغنیه علیه مواضع نظامیان اسرائیلی استفاده کرده‌؛ اقدامی که ناامیدی و آشفتگی مضاعفی را به سران صهیونیست و شهرک‌نشینان اسرائیلی تحمیل کرد.  حزب‌ا...  لبنان یکشنبه‌شب تصاویر جدیدی از عملیات‌های روزانه خود علیه مقر نظامیان صهیونیست در جبهه جنوب لبنان منتشر و اعلام کرد که علاوه بر پایگاه زبدین، تجهیزات جاسوسی و فنی اسرائیل را در پادگان هونین (رامیم) و پایگاه المالکیه و محل استقرار نظامیان در پایگاه رامیا را با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار داده و خسارات سنگینی به اشغالگران وارد آورده است. روزنامه الاخبار درباره غافلگیری جدید حزب‌ا...لبنان برای صهیونیست‌ها در جبهه شمالی نوشت: «در نبرد برای حمایت از جبهه غزه، حزب‌ا...از غافلگیری سطوح امنیتی و سیاسی اسرائیل دست بر نمی‌دارد».حزب‌ا...لبنان که بیش از هفت ماه نبرد با اشغالگران در حمایت از مقاومت فلسطین، بیشتر از موشک‌های فلق و برکان در کنار پهپادهای هجومی استفاده کرده، موشک‌های سنگین و جدید «جهاد مغنیه» را وارد نبرد کرد و آشفتگی مضاعفی را بر سران صهیونیست تحمیل کرد‌؛ مقاماتی که به اذعان رسانه‌های اسرائیلی به‌دلیل عملیات‌های موفق حزب‌ا...در مدیریت میدان در جبهه شمالی با بحران مواجهند.  مقاومت لبنان اعلام کرد که برای نخستین بار در چارچوب مجموعه عملیات‌های روزانه خود علیه اسرائیل، محل استقرار نظامیان دشمن در پایگاه زبدین در مزارع اشغالی شبعا را با موشک‌های جهاد مغنیه هدف قرار داد. این موشک‌های تاکتیکی غیر هدایت‌شونده قدرت تخریبی بالایی دارد و مجهز به کلاهک جنگی به وزن ۱۲۰ کیلوگرم است.  شهید جهاد عماد مغنیه، مسئول نیروهای ضربت حزب‌ا...  لبنان و فرزند عماد‌مغنیه از فرماند‌هان ارشد حزب‌ا...بود که سال۲۰۱۵ توسط اسرائیل ترور شد.روزنامه لبنانی الاخبار با انتشار یادداشتی در این خصوص نوشت که این غافلگیری جدید، ناامیدی شهرک‌نشینان شمال فلسطین اشغالی را به‌دلیل «نبود چشم‌اندازی برای بازگشت» به شهرک‌هایی که از آن گریخته بودند، افزایش می‌دهد و شکست تمام تلاش‌های کابینه نتانیاهو برای بازگشت آنها را بیش از پیش آشکار می‌سازد. امری که نتانیاهو نیز به آن اذعان دارد.‌گواه این امر، گزارش کانال۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره نشست اخیر کابینه جنگ اسرائیل باموضوع شهرک‌های صهیونیست‌نشین درشمال فلسطین اشغالی است که طی آن نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو، دو وزیر این کابینه، بنی گانتز وگادی آیزنکوت راتوبیخ کرد وازآنها خواست ازطرح موضوع چاره‌اندیشی برای بازگشت شهرک‌نشینان دست بردارند، زیرا وعده‌های مکرر سیاستمداران اسرائیلی باعث ایجاد بحث و جدل در میان شهرک‌نشینان و مطبوعات شده است.  روز گذشته هماهنگ کننده سابق امور مناطق فلسطینی سرلشکر ذخیره ایتان دانگوت به کانال ۱۲ گفت که برخی شهرک‌های شمالی مانند متولا از نظر زیرساختی کاملا ویران شده‌اند و هر روز خانه‌های بیشتری از بین می‌روند. هدف بعدی حزب‌ا... نابودی کامل کریات شمونا است در حالی که جنوب لبنان از نظر زیرساختی مستحکم مانده است. 

تداوم حملات پهپادی
علاوه بر حملات موشکی حزب‌ا...به مواضع صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی، حملات پهپادی حزب‌ا...  نیز ادامه دارد و هر روز در فضای مجازی تصاویری از پهپادهای حزب‌ا...منتشرمی‌شود که باعبور ازگنبد آهنین رژیم صهیونیستی توانسته‌اند تجهیزات ارتش اسرائیل راهدف قراردهند.کانال ۱۲‌تلویزیون رژیم صهیونیستی دیروز از انفجار دو پهپاد در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین بیت‌هِلل در نزدیکی مرزهای لبنان بدون به صدا درآمدن آژیرهای هشدار خبر داد.  لحظاتی پس از انتشار این خبر، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از وقوع حریق در این شهرک صهیونیست‌نشین پس از هدف قرار گرفتن توسط دو پهپاد خبر داد و گفت که تحقیقات در این خصوص آغاز شده‌است. این نخستین‌بار نیست که شهرک‌صهیونیست‌نشین بیت‌هلل هدف‌حمله پهپادی قرار می‌گیرد. دو روز پیش نیز یک پایگاه نظامی اسرائیلی در این شهرک، هدف حمله پهپاد هجومی حزب‌ا...  لبنان قرار گرفت و تصاویر آن منتشر شد.

نظر شما