شناسهٔ خبر: 66693973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای ۱۰۰ درصدی ۱۰ مصوبه آب منطقه‌ای مازندران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از اجرای ۱۰۰ درصدی ۱۰ مورد از تعهدات شرکت آب منطقه‌ای مازندران در سفر نخست رئیس‌جمهور به این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حیدر داوودیان گفت: در سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۱۳ مصوبه برای این شرکت در نظر گرفته شد که با همراهی دولت و پیگیری‌های انجام شده حدود ۱۰۰ درصد اعتبارات اختصاص داده شده به این مصوبات طی ۲ سال اخیر محقق شد.

وی افزود: در سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران توجه ویژه‌ای به طرح‌های حوزه آب استان شد که خوشبختانه با تکیه به همین نگاه ویژه در ۲ سال اخیر سرعت اجرای طرح‌ها در استان افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: از ۱۳ مصوبه‌ای که در سفر نخست رئیس‌جمهور برای طرح‌های این شرکت در نظر گرفته شده بود هشت مصوبه با اعتبار مجموع ۹ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به طور ۱۰۰ درصدی به سرانجام رسید و یک مصوبه چهار هزار میلیارد ریالی ۹۷.۲ درصد، یک مصوبه ۶۰۰ میلیارد ریالی ۹۶ درصد و یک مصوبه یک‌هزار میلیارد ریالی ۴۵ درصد محقق شده است.

داوودیان افزود: عمده این اعتبارات برای طرح‌های آبرسانی و آبیاری استان در نظر گرفته شد و خوشبختانه با تخصیص به موقع منجر به تحرک و پیشرفت طرح‌های آب منطقه‌ای مازندران شد.

وی با اشاره به سفر دوم رئیس‌جمهور و هیئت دولت به مازندران گفت: در سفر دوم رئیس‌جمهور و هیئت دولت به مازندران نیز پیگیر جذب اعتبارات مورد نیاز تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام هستیم و با نگاه ویژه‌ای که وزارت نیرو به مهار آب‌های سطحی و اجرای طرح‌های حوزه آبرسانی و آبیاری در این استان دارد مصوبات خوبی برای طرح‌های حوزه آب این استان در نظر گرفته خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل فرازبند سد هراز، ۳۰۰ میلیارد تومان برای بهره‌برداری کامل از سد گلورد، ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد‌های لاستیکی نیمه‌تمام، ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آبرسانی شهر‌های بابل و بابلسر،ازجمله طرح های اجراشده پس از سفر نخست رئیس دولت به مازندران بود

همچنین، ۱۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به شهر ساری، ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل شبکه آبیاری سد گلورد، ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل شبکه آبیاری سد البرز، ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آبرسانی به مرزن آباد چالوس، ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل آبرسانی به رامسر، تنکابن و عباس‌آباد، ۵۰ میلیارد تومان برای بهره برداری کامل از سد البرز و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آبرسانی به شهر بهشهر تعدادی از مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران برای طرح‌های حوزه آب بود که به سرانجام رسید.


نظر شما