شناسهٔ خبر: 66693723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون پارلمانی وزارت میراث فرهنگی:

ثبت جهانی روستای کندلوس در حال ارزیابی نهایی است

نوشهر - معاون پارلمانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: پرونده ثبت جهانی روستای کندلوس کجور در حال ارزیابی نهایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واحدی ظهر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان که گردشگری یکی از اولویت‌های مهم دولت به شمار می‌رود، گفت: مازندران یکی از قطب‌های گردشگری بوده و اولین موضوعی که در حوزه سفرهای دولت به آن توجه می‌شود، گردشگری است.

وی با بیان این که صنعت گردشگری باید تقویت و نظام مند شود، گفت: به دلیل مشکلات فراروی سرمایه گذاری در استان‌های شمالی و مازندران سخت است و باید برای آسان سازی و تسهیل در سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری گام برداریم.

وی درباره وضعیت مناطق نمونه گردشگری با اظهار این که برخی از آنها به زمینخواری و موضوعات دیگری کشیده شده است، گفت: از این رو مجبور شدیم در برخی از مناطق، مجوزها را ابطال کنیم و عرصه‌ها را به برگردانیم و اکنون طرح مناطق نمونه گردشگری روی هواست.

معاون وزیر میراث فرهنگی درباره ثبت جهانی روستای کندلوس گفت: ثبت جهانی روستای کندلوس در حال اقدام بوده و ارزیابی نهایی این طرح صورت گرفته است و پرونده برای ثبت جهانی به مبادی ذیربط ارجاع شده است و در آینده نزدیک شاهد ثبت جهانی روستای کندلوس خواهیم بود.

واحدی گفت: با ثبت جهانی در حوزه گردشگری می‌توانیم فعالیت‌های ویژه‌ای داشته باشیم و جذب مسافران خارجی در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون وزیر میراث فرهنگی با اشاره به این که قانونمند کردن حوزه دریا در دستور کار قرار دارد، گفت: واردات و ساماندهی ورود کشتی کروز در قانون برنامه هفتم مورد توجه قرار گرفته است.

نظر شما