شناسهٔ خبر: 66693615 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

برخورد سرنگ حاوی واکسن تب مالت کارمند دامپزشکی اراک را راهی بیمارستان کرد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اراک گفت : برخورد سرنگ حاوی واکسن تب مالت به انگشت شست دست یکی از کارکنان اداره دامپزشکی شهرستان اراک او را راهی بیمارستان کرد. رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اراک گفت : برخورد سرنگ حاوی واکسن تب مالت به انگشت شست دست یکی از کارکنان اداره دامپزشکی شهرستان اراک او را راهی بیمارستان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از مرکزی ، ابوالفضل حمزه لوییان، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اراک با اعلام این خبر گفت: در جریان انجام واکسیناسیون دام های سبک در یکی از روستاهای اطراف شهرستان اراک، یکی از همکاران واکسیناتور دامپزشکی این شهرستان در حین عملیات مایه کوبی دچار تزریق ناگهانی واکسن تب مالت به بدن خود شد که به دلیل بالا رفتن تیتر این بیماری در بدن این همکار وی راهی بیمارستان شد.

حمزه لوییان ادامه داد: هم اکنون این همکار با انجام مراحل درمان و مراقبت های لازم در حال گذراندن سیر دوره درمانی خود می باشد.

وی تسریح کرد: کارکنان و پرسنل دامپزشکی همواره به علت تماس با واکسن زنده تب مالت و دام های بیمار و همچنین حضور در محیط‌های آلوده به عوامل بیماری ‌زا جهت انجام خدمات دامپزشکی، توسط بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مانند شاربن، هاری، تب مالت، تب کریمه کنگو و ... تهدید می‌شوند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اراک افزود: از مهم ‌ترین علائم بیماری تب مالت میتوان به تب بین 38 تا 40 درجه با احساس سرما یا لرز، دردهای عضلانی و استخوانی، سردرد، تعریق شدید به ویژه در هنگام شب، ضعف و خستگی، لاغری و افسردگی و التهاب مفاصل اشاره کرد.

تب مالت از جمله بیماری‌های عفونی مسری می باشد که به بیماری هزار چهره نیز معروف است. درمان این بیماری چندین ماه به طول می انجامد به همین دلیل جزو بیماری‌های مزمن محسوب می‌شود.

نظر شما