شناسهٔ خبر: 66693585 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

تامین ۴۰۶ هکتار زمین مسکن در مازندران

وزیر راه و شهرسازی، گفت: ۴۰۶ هکتار زمین شهری در مازندران برای اجرای نهضت ملی مسکن تامین شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به مازندران از تامین ۴۰۶ هکتار زمین شهری در این استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و اظهار داشت: مشکل تامین زمین یکی از مشکلات اصلی در مازندران بوده و در این سفر عملیات اجرایی ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی در ۲۲۶ هکتار زمین با ایجاد سه شهرک مسکونی آغاز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در ۶۲ شهر در مازندران تاکنون ۱۳۲ هزار و ۳۳۵ متقاضی در طرح نهضت اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۵ هزار و ۹۰۷ نفر حائز شرایط اولیه هستند.

وزیر راه و شهرسازی، تصریح کرد: مقدار زمین تامین شده شهری برای ساخت واحد‌های مسکونی در مازندران، ۴۰۶ هکتار است که ۲ هزار و ۴۷۱ مورد پرونده ساختمانی صادر شد و ۹ هزار و ۱۱۵ واحد نیز در حال ساخت است.

وی تعداد طرح‌های مصوب در حوزه وزارت راه و شهرسازی در دور نخست سفر رئیس جمهور را ۱۰ مصوبه اعلام کرد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۶۰ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که از این میزان ۲۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تامین شد.

وزیر راه و شهرسازی تکمیل بزرگراه تهران- شمال، بهسازی راه اصلی هراز، پل‌سفید، بهسازی راه اصلی کرج - چالوس، ری - ورامین و جاده مرزن آباد- کلاردشت، ساری- تاکام، بهسازی راه اصلی دامغان - گلوگاه، بهسازی راه اصلی ساری- جویبار- کیاکلا، نور - چمستان - آمل و نکا - امیرآباد، اصلاح نقاط حادثه خیز و نگهداری راه‌های استان، احداث باند دوم نکا به نیروگاه و جاده بهشهر به بندر امیرآباد، احداث بزرگراه ساری - خزر آباد و آمل - فریدونکنار، بهسازی جاده قدیم آمل- بابل، پل اسپی رود عباس‌آباد، پل پسنده رود عباس‌آباد، زیر گذر نواب کنار گذر نوشهر و تقاطع غیر همسطح فریدونکنار را مهم‌ترین طرح‌های مصوب دور اول سفر رئیس جمهور به مازندران برشمرد.

نظر شما