شناسهٔ خبر: 66693584 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در سومین کنگره بین‌المللی (وانا) صورت می‌گیرد:

اشتراک‌گذاری آخرین تکنیک‌های جهانی کمک باروری

به گفته معاون آموزشی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی، اشتراک‌گذاری دستاوردهای علمی در حوزه‌های علوم تولید مثل، سلول‌های بنیادی و زیست‌فناوری، مهم‌ترین اهداف سومین کنگره بین‌المللی کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا است.

صاحب‌خبر -

اشتراک‌گذاری آخرین تکنیک‌های جهانی کمک باروری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون آموزشی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی و مسئول دبیرخانه اجرایی سومین کنگره بین‌المللی کشور‌های غرب آسیا و شمال آفریقا (وانا) گفت: این کنگره علمی به‌عنوان شاخه‌ای از کنگره بین‌المللی رویان، زمینه‌ساز پژوهش‌های مشترک علمی در کشور‌های منطقه است.
دکتر روح‌الله فتحی با بیان اینکه کشور‌های غرب آسیا و شمال آفریقا از دیرباز به لحاظ علمی دارای اهمیت و معرّف دانشمندان بزرگ به دنیا بوده‌اند، افزود: یکی از اهداف اصلی برگزاری این کنگره، به اشتراک‌گذاری دستاورد‌های علمی و استفاده از تجربیات متقابل در جامعه علمی کشور‌های منطقه و احیای مجدد علمی این منطقه است.
وی با اشاره به اینکه آخرین دستاورد‌ها حوزه علوم تولید مثل، سلول‌های بنیادی و زیست‌فناوری در کنگره وانا مورد بررسی قرار می‌گیرد گفت: رویکرد این کنگره با موضوع پیامد‌های تکنیک‌های کمک باروری (ART Outcome)، پرداختن به آخرین دستاورد‌های علمی درزمینهٔ پیامد‌های تکنیک‌های کمک باروری در سطح جهانی و با تمرکز بر کشور‌های منطقه WANA [West Asia and North Africa] است.
مسئول دبیرخانه اجرایی سومین کنگره بین‌المللی (وانا) پیرامون اینکه چرا این کنگره را در تهران برگزار نمی‌کنیم توضیح داد: در نظر داریم به لحاظ علمی مراکز استان‌ها را حمایت کنیم و به همین دلیل این کنگره در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود و پیش‌بینی شده تا سال آینده، کنگره در یکی از کشور‌های منطقه برگزار شود و پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی از آن پشتیبانی کند.
فتحی تأکید کرد: به باور گزوهشگاه رویان این کنگره می‌تواند به‌عنوان محلی برای هم‌افزایی و دیدار فعالان علمی و تجاری و درمان ناباروری و نیز مجالی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و خارجی باشد که به تولید اقلام مصرفی ورود پیدا کرده‌اند.
وی ادامه داد: انتقال تجربیات علمی از طریق شبکه‌سازی و ایجاد ارتباطات مؤثر با سایر مراکز علمی، محققین و دانشمندان منطقه وانا در سراسر جهان، شناسایی ظرفیت همکاری در کشور‌های منطقه و گسترش شبکه ارتباطی؛ توسعه شبکه‌سازی بین شرکت‌های دانش‌بنیان منطقه وانا به‌منظور افزایش ارتباطات و تعاملات و تجارت محصولات علمی و تأمین زنجیره کامل ارائه خدمات دانش‌بنیان شامل آموزش، مشاوره کارشناسی، نظارت و اجرای طرح‌های کلان در حوزه زیست‌فناوری به کشور‌های متقاضی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان را می‌توان از کنگره فوق انتظار داشت.
معاون پژوهشگاه رویان یادآور شد: شرکت در این رویداد برای پزشکان و جامعه علوم پزشکی امتیاز بازآموزی خواهد داشت.
گفتنی است برگزاری سه کارگاه بالینی و پایه و یک سمینار پیش کنگره با موضوع «کاربرد طب مکمل در درمان ناباروری» با شرکت بیش از ۱۳۰ شرکت‌کننده از برنامه‌های جنبی این کنگره دو روزه است.  

 
 

نظر شما