شناسهٔ خبر: 66693551 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

بهترین زمان سفر به شمال ایران برای دیدن طبیعت بکر

صاحب‌خبر -

شهرهای شمالی ایران به‌ دلیل وجود طبیعت بکر و زیبا و مردمان مهمان‌نواز و دوست‌داشتنی از محبوب‌ترین مقاصد سفر ایران هستند. چه ساکن شهرهای نزدیک مانند تهران باشید چه شهرهای جنوب ایران، دیدن طبیت شگفت‌انگیز و بکر شمال و سفر به‌شهرهای خوش آب‌و‌هوای آن برای شما لذت‌بخش خواهد بود. اگر از جنوب ایران به شهرهای شمال سفر می‌کنید، قبل از خرید بلیط کیش ساری و برنامه‌ریزی‌های سفر با ما همراه باشید تا اطلاعات خوبی را از بهترین زمان سفر به شمال ایران برای دیدن طبیعت بکر آن کسب کنید.

سفر به شهرهای شمالی ایران در فصول مختلف

برای شرو ع یک سفر به تعطیلات و آب‌و‌هوای خوب احتیاج داریم. حالا که قرار است به شمال ایران سفر کنید نیز باید تعطیلات و آب‌و‌هوای شمال را درنظر بگیرید. خوشبختانه شهرهای شمال ایران از تنوع آب‌و‌هوایی خوبی برخوردار هستند. به‌طوری ‌که در بیشتر فصول امکان سفر را برای شما فراهم می‌کنند. از نظر آب‌و‌هوایی شمال ایران معتدل و مرطوب است. تابستان‌های گرم و شرجی و زمستان‌های سرد و پربارش شمال باعث می‌شوند برنامه‌ریزی برای سفر به شمال اهمیت ویژه‌ای داشته باشد. برای اینکه بدانید بهترین زمان سفر به شمال در چه فصلی است، ابتدا برنامه و هدفتان را مشخص کنید. از خودتان بپرسید که دوست دارید چه تفریحی داشته باشید. برای شنا، آفتاب‌گرفتن و تفریحات آبی به شمال می‌روید یا گشت‌و‌گذار در مناطق کوهستانی و جنگلی را ترجیح می‌دهید. برای اینکه به این سوال راحت‌تر پاسخ دهید، در ادامه فصول مختلف را در شهرهای شمال بررسی می‌کنیم.

سفر به شمال ایران و تماشای طبیعت بکر آن در فصل بهار

فصل بهار به‌خصوص از اواسط فروردین ماه تا اواسط خرداد بهترین فصل سفر به شمال ایران است. در این فصل طبیعت در اوج زیبایی خود قرار دارد و آب‌و‌هوایشمال در این ماه‌ها در بیشتر شهرها و مناطق ایده‌آل است. اگر شانس سفر به شهرهای شمالی ایران را در فصل بهار داشتید، دیگر چندان تفاوتی ندارد که مقصد سفر شما مناطق ییلاقی باشد یا ساحل و دریا؛ چراکه آب‌و‌هوا برای هر دو این انتخاب‌ها از هر لحاظ مناسب خواهد بود.

از اواسط فروردین طبیعت زیبا و مناظر دیدنی شمال در بهترین حالت خود خواهند بود. از فروردین ماه بارش شدید برف و باران کاهش پیدا می‌کند و همه چیز برای سفری بی‌نظیر به شمال ایران و طبیت خیره‌کننده آن محیا می‌شود. دمای هوا در بیشتر روزهای فصل بهار مناسب است. بنابراین می‌توانید برای یک سفر خاطره‌انگیر و ایده‌آل به شمال ایران و ییلاقات خیال‌انگیز آن در این فصل برنامه‌ریزی کنید. به‌علاوه از آنجایی‌که شهرهای ساحلی شمال با پایان فصل بهار رفته‌رفته گرم‌تر می‌شوند و شرجی در آن‌ها افزایش می‌یابد، بهتر است سفر به شهرهای ساحلی را به فصل بهار موکول کنید. مگر اینکه با شرجی مشکل چندانی نداشته باشید.


سفر به شمال ایران و تماشای طبیعت بکر آن در فصل تابستان

از خرداد ماه تا اوایل تابستان هوا کمی گرم‌تر و برای تفریحات آبی، شنا و آفتاب‌گرفتن لذت‌بخش‌تر است. اگر با گرما و شرجی هوا مشکلی ندارید فصل تابستان هم می‌تواند جذابیت‌های خود را برای سفر به شمال داشته باشد. خصوصا که تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در تابستان فرصت خوبی را برای سفر به شهرهای شمالی ایجاد می‌کند. البته نباید فراموش کنید که تنوع آب‌و‌هوایی در شهرهای شمالی آنقدر زیاد هست که بتوانید در ماه‌های تابستان هم هوای مطلوب برای سفر را پیدا کنید.

تفریحات آبی در تابستان می‌توانند بسیار لذت‌بخش باشند. همچنین سفر به ییلاقاتی که در ارتفاعات شهرهای شمالی قرار دارند مانند ماسال شما را از گرمای تابستان و شرجی شدید نجات می‌دهند. تعداد ییلاقات مرتفع شمال که حتی در تابستان آب‌و‌هوایی معتدل و لذت‌بخش داشته باشند، کم نیست. بنابراین اگر تنها فرصت شما برای سفر به شمال تابستان است، نگران نباشید. چراکه با وجود آب‌و‌هوای گرم و شرجی ناراحت‌کننده در برخی مناطق، هنوز انتخاب‌هایی برای لذت‌بردن و تماشای طبیعت بکر شمال در این فصل برای شما وجود دارد.

سفر به شمال ایران و تماشای طبیعت بکر آن در فصل پاییز

اوایل پاییز هنوز فرصت کوتاهی برای سفر به شهرهای ساحلی و تفریحات آبی و ییلاقات دارید. از اواسط پاییز آب دریا سرد می‌شود و اگر به‌قصد شنا و آب‌تنی به شمال سفر می‌کنید، پاییز انتخاب مناسبی نخواهد بود. اما پاییز نوبت تماشای طبیعت هزار رنگ و مسحورکننده شمال است. در پاییز باید انتظار بارندگی را داشته باشید، همچنین باید بدانید که این فصل مناسب شنا و آب‌تنی نخواهد بود. با این‌حال عاشق زیبایی طبیعت در این فصل خواهید شد. تا جایی‌که پاییز برای خیلی‌ها محبوب‌ترین فصل سفر به شمال ایران است. پاییز شمال به نسبت بهار و تابستان فصل خلوت‌تری است و بهترین زمان برای لذت‌بردن از طبیعت بکر شمال بدون مسافران پرشمار فصل‌های دیگر است. در این فصل پیداکردن اقامتگاه راحت‌تر از فصل‌های اوج سفر است و عموما هزینه‌های سفر کمتر از فصل‌هایتابستان و بهار است.

سفر به شمال ایران و تماشای طبیعت بکر آن در فصل زمستان

شمال ایران زمستان‌های سردی دارد. به‌ همین دلیل است که سفر به شهرهای شمالی در زمستان معمولا طرفداران کمتری از سایر فصول دارد. هرچند زمستان برای افرادی که عاشق برف و سرما هستند و تماشای طبیعت برفی را به‌هرچیزیترجیح می‌دهند یک فصل ایده‌آل است. از طرفی زمستان برای تماشای طبیعت شمال ایران در خلوت‌ترین حالت خود انتخاب مناسبی است. اما به‌طور کلی اواسط اسفند بهترین زمان سفر به شمال ایران درفصل زمستان است.

با فلای تودی بلیط کیش ساری را ارزان‌تر از همه جا بخرید

در هرفصلی که قصد سفر به شمال ایران را دارید فلای تودی در کنار شماست تا بهترین پروازها، بهترین‌هتل‌ها و خدمات سفر را با بهترین قیمت‌ها برای شما فراهم کند. فلای تودی سایت تخصصی سفر است که امکان مقایسه پروازها و خرید ارزان‌ترین بلیط سفر را برای شما فراهم می‌کند. کافی است وارد وب سایت شوید و با ثبت نام در سایت عضوی از خانواده بزرگ فلای تودی باشید.

در این ‌صورت شما جزء اولین نفراتی خواهید بود که از بلیط‌های لحظه آخری و چارتری مطلع می‌شوید. با این بلیط‌ها می‌توانید هزینه‌های سفر خود را به‌طور قابل ‌توجهی کاهش دهید. اما نکته جالب اینجاست که در فلای تودی کاهش هزینه‌ها به معنی کاهش کیفیت نیست. در این وب سایت شما می‌توانید بهترین پروازها را با امکانات عالی با قیمت‌های رقابتی و مناسب‌تر از رقبا خریداری کنید. تیم تخصصی فلای تودی تلاش می‌کند با افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌ها سفر را برای همه امکان‌پذیر کند. همین حالا وارد وب سایت فلای تودی شوید و سفر بعدی خود را با خرید بلیط هواپیما کیش ساری آغاز کنید.

نظر شما