شناسهٔ خبر: 66693549 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

چگونه اپل واچ را با استفاده از آیفون شارژ کنیم؟

صاحب‌خبر -

آیا می‌دانستید آیفون های جدید اپل امکان شارژ اپل واچ را دارند؟ در اینجا ضمن معرفی ملزومات این کار، راهنمای گام به گام انجام این کار را ارائه خواهیم کرد.

علیرغم تمامی مزیت‌هایی که اپل واچ دارد، این دستگاه همچنان وسیله‌ای الکترونیکی به شمار رفته و باید حواسمان به‌طور دائمی به شارژ شدن آن باشد. بدون شک برای بسیاری از شما صاحبان اپل واچ پیش آمده که در کوه و کمر و طبیعت یا سایر نقاطی که به پریز برق دسترسی ندارید با مشکل اتمام شارژ اپل واچ خود روبرو شده‌اید. در عین حال یکی از ترفندهای جذاب و جالب اپل واچ راهکاری جذاب برای دوری از چنین مشکلاتی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد!

شاید برایتان جالب باشد که بدانید می‌توان اپل واچ را از طریق آیفون شارژ کرد! البته لازمه این کار در اختیار داشتن کابل شارژ مناسب، مدل‌های جدیدتر آیفون و البته وجود شارژ کافی در آیفون است. در ادامه قصد داریم به آموزش شارژ کردن ساعت هوشمند Apple Watch از طریق آیفون بپردازیم و ملزومات و آیتم‌های مورد نیاز برای این کار را مورد اشاره قرار دهیم.

کدام مدل‌های آیفون قادر به شارژ کردن اپل واچ هستند؟

همان‌طور که اشاره شد، قابلیت شارژ کردن Apple Watch از طریق آیفون تنها در اختیار تعداد محدودی مدل‌های جدیدتر آیفون است. به طور دقیق‌تر، ویژگی شارژ کردن اپل واچ قابلیت جدیدی است که در خانواده آیفون 15 اپل تعبیه شده است. بنابراین به منظور شارژ کردن اپل واچ خود نیازمند در اختیار داشتن یکی از چهار مدل آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس هستید.

گوشی iPhone گوشی iPhone

این محدودیت تنها به دلیل جایگزینی پورت‌های لایتنینگ با USB-C در مدل‌های جدید آیفون فراهم شده است. بنابراین مدل‌های قدیمی‌تر آیفون احتمالا هرگز قادر به شارژ کردن Apple Watch خود از طریق کابل نخواهند بود. البته درگاه USB-C در آیفون‌های اپل هرگز به اندازه برخی رقبای اندرویدی سریع نیست؛ اما همچنان از قابلیت «USB Power Delivery» پشتیبانی کرده و به همین دلیل آیفون را قادر به شارژ دستگاه‌های کوچکتر مثل اپل واچ یا جعبه ایرپاد می‌سازد.

لازم به ذکر است که قوانین سخت‌گیرانه اتحادیه اروپا احتمالا اپل را ملزم خواهد کرد که در نسل‌های آینده آیفون‌های خود نیز از درگاه USB-C به‌جای لایتنینگ استفاده کند. به همین دلیل احتمالا شارژ اپل واچ از طریق آیفون در تمامی مدل‌های جدیدتر این گوشی نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

البته تنها آیفون نیست که برای شارژ کردن سایر دستگاه‌ها از طریق USB Power Delivery نیازمند ملزومات خاص است؛ بلکه اپل واچ نیز به کابل‌های خاصی برای دریافت شارژ نیاز خواهد داشت. به‌طور خاص، خود اپل «کابل‌های شارژ مغناطیسی USB اپل واچ» را پیشنهاد می‌کند؛ اما هر کابل سازگار باکیفیت دیگری نیز می‌تواند برای شارژ اپل واچ مورد استفاده واقع شود. دقت کنید که کابل مربوطه باید از یک سمت به درگاه USB-C متصل شده و از طرف دیگر به دیسک شارژ مغناطیسی اپل واچ مجهز باشد.

روش شارژ Apple Watch از طریق iPhone

ساعت هوشمند Apple Watch ساعت هوشمند Apple Watch

پس از آنکه تمامی ملزومات شارژ اپل واچ از طریق آیفون را فراهم کردید، می‌توانید طی چندین گام ساده و سرراست ساعت هوشمند خود را شارژ کنید! مراحل انجام این کار به‌صورت زیر خواهد بود:

  • مطمئن شوید که آیفون شما روشن بوده و به اندازه‌ای شارژ دارد که بتواند ساعت هوشمندتان را شارژ کند.
  • سمت یو اس بی دار کابل شارژ مغناطیسی اپل یا هر کابل استاندارد و سازگار دیگر را به پورت USB آیفون خود متصل کنید.
  • اپل واچ را دقیقا همان‌طور که روی شارژ معمولی قرار می‌دهید، روی دیسک انتهای این کابل بگذارید.
  • برای مطمئن شدن از این که شارژ شدن اپل واچ به‌صورت نرمال انجام می‌شود، منتظر نمایش انیمیشن شارژ شدن این دستگاه (رعد و برق سبز رنگ) بمانید. در صورت نمایش این انیمیشن، اپل واچ شما در حال شارژ شدن است.
  • شارژ دستگاه تا زمانی که اتصال آن به آیفون برقرار باشد، به‌طور پیوسته ادامه خواهد یافت. بنابراین برای متوقف کردن فرآیند شارژ لازم است که دو دستگاه را از هم جدا کنید.

البته سوال مهمی که در ذهن بسیاری افراد شکل گرفته آن است که با توجه به پشتیبانی Apple Watch و iPhone از فناوری شارژ بیسیم آیا امکان شارژ اپل واچ از طریق قرار دادن آن روی قاب پشتی آیفون وجود دارد یا خیر؟ پاسخ به این سوال منفی است و امکان شارژ بیسیم معکوس فعلا برای آیفون‌ها و اپل واچ‌های کنونی غیرفعال است!

در گجت نیوز بخوانید:
تصاویر بیشتری از ساعت هوشمند اپل واچ ایکس کانسپت منتشر شد این ۷ اپلیکیشن جذاب را فورا روی اپل واچ خود نصب کنید قابلیت دابل تپ در اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ چیست و چگونه کار می‌کند؟

نظر شما