شناسهٔ خبر: 66693321 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دژکام:

فعالیت معلمان کمتر از خدمت شهداء نیست

امام جمعه شیراز گفت: کاری که معلمان انجام می‌دهند از خدمتی که شهدا انجام داده‌اند نه اینکه کمتر نیست، بلکه افضل است به شرط اینکه تربیت کنیم و آنچه را که وظیفه تعلیم و تربیت است به جا بیاوریم.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در یادواره شهدای فرهنگیان فارس که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان بالاخص شهدای معلم و آموزگار که همه آنچه در انقلاب اسلامی به دست آورده‌ایم مدیون خون پاک این عزیزان است، گفت: درود می‌فرستیم به روح امام راحل، بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی که شهیدان دست پروردگان و دانش آموختگان بر سر سفره آن بزرگ مرد بودند و دعا می‌کنیم در پیشگاه الهی که خدای متعال سایه بلند رهبرمان که معلم کتاب و حکمت به نیابت از پیامبر اکرم است بر سر همه ما نگه دارد.

او افزود: کاری که معلمان انجام می‌دهند از خدمتی که شهدا انجام داده‌اند نه اینکه کمتر نیست بلکه افضل است به شرط اینکه تربیت کنیم و آنچه را که وظیفه تعلیم و تربیت است به جا بیاوریم.

امام جمعه شیراز، بیان کرد: قاعدتا توقع جامعه دینی ما برای تحول نظام آموزش و پرورش به سوی ارزش‌های اسلامی باید در همین سال‌هایی که در آن هستیم پاسخ مناسبی پیدا کند و از تلاش‌های وزیر محترم و فرهیخته آموزش و پرورش برای اینکه سند تحول را به میدان عمل و اجرا بیاورد بایستی تقدیر کنیم که رهبر معظم انقلاب هم از این تلاش ارزشمند تقدیر فرمودند و ما مدیون تلاش‌های ایشان و همه معلمان در سطوح مختلف کشور هستیم که به سوی این هدف عالی گام برمی‌دارند.

دژکام در ادامه بعد از آن‌که خود را معلم کوچک در سلسله معلمان حساب کرد، گفت: ما کاری را معمولا سالانه انجام می‌دهیم به نام خود ارزیابی؛ این کار معمولا به شکلی انجام می‌شود که برای ارتقا شغلی موثر است، اما خود ارزیابی کاری است که ائمه معصومین ما دستور به انجام آن داده اند برای اینکه هر روز بالاتر از دیروز بروید و بهتر از دیروز باشید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به سخن امام هفتم امام موسی کاظم (ع)، افزود: از ما نیست کسى که هر روز به حساب خود رسیدگى نکند لذا محاسبه خود ارزیابی است، اگر وظایف خودمان را ردیف کنیم امروز به عنوان وظیفه انقلابی، تربیتی و آموزشی مهم‌ترین وظیفه تحقق همین سند تحول است.

او با بیان اینکه ما در مقابل دنیایی قرار داریم که می‌گوید در سال ۲۰۳۰ باید بچه‌ها را طوری تربیت کرده باشیم که ارزش‌های لیبرال دموکراسی را ترویج و در زندگی خود به آن پایبند باشند، بیان کرد: باید یک افق تعیین شود و در مقابل ۲۰۳۰ آنها بایستیم و بگوییم ۱۰ سال دیگر فرزندان خود را طوری بار می‌آوریم که سبک زندگی اسلامی ایرانی را برای همه دنیا ترویج کند؛ بنابراین یک جبهه جنگ است و معلمان فرماندهان خط مقدم این قضیه هستند و وسط میدان ایستاده‌اند.

امام جمعه شیراز خطاب به مسئولان و فرهنگیان، گفت: بیاییم خود را ارزیابی کنیم، مسلما اگر در این جهت موفق هستیم پیش از آنی که مردم بخواهند از کار ما تقدیر کنند خدای متعال تقدیر خواهد کرد و اگر عقب باشیم حتی اگر همه مردم تقدیر کنند ولی عقب خواهیم بود.

او خاطرنشان کرد: شهدای ما حساب دنیا در کار خود باز نکردند، معلمان ما که شهید پرور هستند باید برای این کار بزرگ حساب دنیا باز نکنند گرچه دولت محترم موظف است خدمت خودش را به آنها انجام دهد، اما معلمان باید معامله را با خدا قرار دهند. یکی از بچه‌ها که رشد کند و تربیت شود و ادامه دهنده مسیر اهل بیت و شهیدان در جامعه ما باشد برای اینکه یک جمع کثیری از معلمان را در پیشگاه خدا روسفید و آبرومند کند کافی است.

نظر شما